صهیونیست‌ها ۵۰ اسیر از غزه را آزاد کردند

منابع رسانه‌ای از آزادی ۵۰ اسیر از اهالی غزه که مدیر مجتمع پزشکی الشفاء نیز در میان آنان است، خبر دادند.

خبرنگار المیادین در نوار غزه تایید کرد که ارتش اشغالگر ۵۰ اسیر از نوار غزه را آزاد کرد که در میان آن ها محمد ابوسلیمه، مدیر مجتمع پزشکی الشفاء نیز حضور داشت.

براساس گزارش المیادین، مدیر مجتمع پزشکی الشفا در غزه پس از آزادی با بیان اینکه اسرا به دلیل کمبود غذا و نوشیدنی و توهین، شرایط اسفناکی را پشت سر می‌گذارند، اعلام کرد: صد‌ها پرسنل پزشکی هدف صهیونیست‌ها قرار گرفتند و و تعدادی از نیرو‌های پزشکی اسیر زیر شکنجه به شهادت رسیدند.

ارتش اشغالگر در ۲۳ نوامبر ۲۰۲۳ این پزشک فلسطینی را در ایست بازرسی به همراه یک جراح دیگر دستگیر کرده بود. منابعی از داخل زندان گزارش دادند که ابوسلیمه به دلیل امتناع از ضبط فیلم درباره اینکه مقاومت از بیمارستان استفاده نظامی کرده است، مورد شکنجه شدید و رفتار تحقیرآمیز قرار گرفته است. 

ادهم ابوسلمیه، پسر عموی این پزشک زندانی پیشتر گفته بود که اطلاعات دریافتی او حاکی از آن است که محمد از خوابیدن منع شده است، شبانه روز تحت شکنجه قرار می‌گیرد و وضعیت سلامتی او به سرعت و به شکلی بی سابقه‌ای وخیم شده است.

در همین راستا، قدوره فارس، رئیس کمیسیون امور اسرا در گفتگو با المیادین تأیید کرد که اسرای فلسطینی در معرض جنگ انتقام‌جویانه‌ای هستند و صد‌ها نفر شهادت اسیران فلسطینی تجاوزات، کشتار‌ها و گرسنگی را که زندانیان در معرض آن قرار دارند، تایید می‌کنند.

فارس افزود که توافق شده است که در هیچ دادگاه صهیونیستی که با اسرای غزه به عنوان جنگجویان غیرقانونی رفتار می‌کند، حاضر نشود.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اخیرا در بیانیه‌ای که از سوی جناح‌های مقاومت فلسطین محکوم شد، خواستار اعدام اسرای فلسطینی در زندان‌های اشغالی با گلوله به سر شد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار