هشدار نخست‌وزیر فرانسه نسبت به افزایش قدرت راستگرایان

نخست‌وزیر فرانسه با بیان اینکه حزب راست افراطی «اجتماع ملی» به دنبال کسب اکثریت مطلق پارلمان است، نسبت به افزایش قدرت راستگرایان هشدار داد.

گابریل آتال نخست‌وزیر فرانسه با بیان اینکه حزب راست افراطی «اجتماع ملی» به دنبال کسب اکثریت مطلق در پارلمان این کشور است، نسبت به افزایش قدرت راستگرایان در این کشور هشدار داد.

به گزارش بامداد دوشنبه خبرگزاری فرانسه، آتال پس از پیروزی حزب اجتماع ملی به رهبری مارین لوپن و ژردن باردلا در دور اول انتخابات پارلمانی در کشور فرانسه، گفت: در دور بعدی انتخابات پارلمان هیچیک از آرا نباید به حزب اجتماع ملی برسد.

نخست‌وزیر فرانسه به رای دهندگان فرانسوی هشدار داد که افراطی‌های راستگرا در آستانه دروازه‌های قدرت هستند و تاکید کرد: هدف ما روشن است؛ ما باید از پیروزی مجدد حزب اجتماع ملی در دور دوم انتخابات پارلمان جلوگیری کنیم.

 آتال که تاکنون سعی کرده ناراحتی خود را از تصمیم امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای انحلال پارلمان نشان ندهد، پیش‌تر متعهد شده بود که همه تلاش دولت را برای جلوگیری از بروز اتفاقات بد در جریان انتخابات زودهنگام اعلام شده از سوی رئیس جمهور این کشور به کار گیرد.

وی در یک نشست پشت در‌های بسته در گفتگو با نمایندگان پارلمان فرانسه، گفت: من به عنوان یک شهروند فداکار، هر کاری برای جلوگیری از اتفاقات بد انجام خواهم داد.

بر اساس نتایج اولیه دور اول انتخابات پارلمانی فرانسه مشخص شده است که ۳۴.۲ درصد از رأی‌دهندگان از لوپن و حزب وی (حزب اجتماع ملی) حمایت کرده‌اند. سه بلوک سیاسی بزرگ فرانسوی در دور اول انتخابات پارلمانی این کشور پا به عرصه رقابت‌ها گذاشته بودند که عبارت بودند از حزب «اجتماع ملی» راست افراطی به رهبری لوپن و ژردن باردلا، ائتلاف احزاب میانه‌رو به رهبری مکرون به نام «با هم برای جمهوری» و ائتلاف «جبهه مردمی جدید» که متشکل از احزاب چپ، چپ میانه و سبز‌ها است.

بر اساس نتایج اولیه انتخابات پارلمانی که از سوی وزارت کشور فرانسه اعلام شد، ائتلاف احزاب چپ «جبهه مردمی جدید» فرانسه پس از حزب لوپن، با کسب ۲۹.۱ درصد آرا در رتبه دوم قرار دارد که شامل احزاب «فرانسه سرکش» (LFI)، «حزب سوسیالیست» (PS)، «حزب کمونیست» (PCF)، «سبز‌های زیست محیطی اروپا» (EEVL) و «حزب رادیکال» است.

ائتلاف میانه‌روی مکرون متشکل از احزاب «رنسانس»، «مدوم» و «افق‌ها» نیز تنها توانست ۲۱.۵ درصد آرا را به خود اختصاص داده و به کسب رتبه سوم اکتفا کند.

مرحله نخست انتخابات پارلمانی فرانسه امروز (یکشنبه) برگزار شد و قرار است مرحله دوم انتخابات زودهنگام پارلمانی فرانسه یکشنبه هفته آینده (۱۷ تیر) برگزار شود و تنها نامزد‌هایی به دور دوم انتخابات راه خواهند یافت که بیش از ۱۲.۵ درصد آرا را کسب کرده باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار