رای دادگاه فرانسوی به سود شرکت‌های تسلیحاتی صهیونیست

دادگاهی در فرانسه طی حکمی منع حضور شرکت‌های صهیونیستی در نمایشگاه تسلیحاتی یوروساتری را لغو کرد.

لابی قدرتمند اسراییل در آمریکا و اروپای غربی به شدت فعال بوده و مانع از هر گونه فعالیتی می‌شود که به انتقاد از رژیم صهیونیستی و سیاست‌های متوحشانه این رژیم بازمی گردد. از این رو، حتی تصمیمات جزئی و انتقادات سطحی از تل آویو در نهایت خنثی می‌شود. 

به گزارش الجزیره، دادگاهی در فرانسه تصمیم دولت این کشور در ممنوعیت حضور شرکت‌های صهیونیست در نمایشگاه تسلیحاتی یوروساتری را تبعیض آمیز خوانده و آن را لغو کرد. 

بر این اساس، دولت فرانسه به دلیل آنچه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح خوانده بود حضور ۷۴ شرکت صهیونیست فعال در حوزه تسلیحات را در یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های تسلیحاتی جهان ممنوع کرده بود. گرچه دولت فرانسه چنین اختیار و قدرتی نداشت، اما به دلیل سازماندهی این نمایشگاه چنین تصمیمی اتخاذ کرده بود. 

اکنون دادگاهی در فرانسه با رد تصمیم دولت مکرون، این اقدام را تبعیض آمیز خوانده است. بدین ترتیب اکنون ۷۴ شرکت صهیونیست می‌توانند در نمایشگاه تسلیحاتی یوروساتری که روز جمع برگزار می‌شود، شرکت کنند. 

رای این دادگاه درحالی صادر می‌شود که پیش از این یک دادگاه دیگر در هفته گذشته طی حکمی اعلام کرد نه تنها شرکت‌های صهیونیست حق حضور در این نمایشگاه را ندارند، بلکه هر شرکت تسلیحاتی دیگری که با شرکت‌های صهیونیست در ارتباط است نیز حق حضور در این نمایشگاه را ندارد. 

اکنون با رای جدید دادگاه، شرایط پیچیده شده و معلوم نیست در نهایت چه اتفاقی رخ خواهد داد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار