احتمال بسته شدن بیمارستان‌های غزه تا ۴۸ ساعت آینده

وزارت بهداشت غزه می‌گوید که ذخیره سوخت تقریبا تمام شده و ممکن است تا دو روز دیگر بخش‌های بهداشتی سراسر نوار غزه از کار بیفتند.  

 وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که به دلیل کمبود سوخت مورد نیاز برای ژنراتورها، ممکن است ظرف ۴۸ ساعت آینده بیمارستان‌ها، مراکز پزشکی و ایستگاه‌های اکسیژن‌رسانی غزه از کار بیفتند. 

به گزارش اسپوتنیک، مقامات این وزارتخانه می‌گویند ذخیره سوخت تقریبا تمام شده و این اتفاق در حالی افتاده است که وزارت بهداشت تلاش کرده بود با به حداقل رساندن مصرف سوخت، ذخایر آن را تا جای ممکن حفظ کند. وزارت بهداشت غزه در انتها از سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه درخواست کرد برای تامین سوخت بیمارستان‌ها به سرعت مداخله کنند.

پیش از این و در روز جمعه، «حسام ابوصفیه» مدیر بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه گفته بود که این بیمارستان به دلیل کمبود سوخت مورد نیاز برای ژنراتور‌های برق فعالیتش را متوقف خواهد کرد. 

رژیم صهیونیستی از ورود سوخت، غذا و دارو به غزه جلوگیری می‌کند. افزون بر این، محاصره شدید غزه شامل ممنوعیت ورود ونتیلاتور، سیلندر اکسیژن، داروی بیهوشی، سیستم تصفیه آب، دستگاه اشعه ایکس و حتی عصا نیز می‌شود. 

اسامه حمدان، یکی از مقامات ارشد حماس شب گذشته وضعیت ایجاد شده به دلیل محاصره را «وخیم» توصیف کرد و گفت که بر اساس نیاز فعلی مردم، روزانه دست کم ۵۰۰ کامیون کمک‌رسانی باید وارد غزه شود.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار