پوتین: روسیه باید تولید موشک‌های اتمی را آغاز کند

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد مسکو باید در پاسخ به اقدامات آمریکا در تولید و استقرار موشک‌های میان برد، تولید موشک‌های اتمی را آغاز کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با انتقاد از اقدامات آمریکا در خصوص تولید و استقرار موشک‌های اتمی میان‌برد (INF)، تاکید کرد: روسیه باید در پاسخ به اقدامات آمریکا، تولید موشک‌های اتمی میان‌برد و کوتاه‌برد را آغاز کند.

به گزارش بامداد شنبه خبرگزاری ریانووستی، رئیس جمهور روسیه در جریان نشست عملیاتی با اعضای دائم شورای امنیت این کشور با بیان اینکه چندین سال پیش آمریکا به بهانه‌ای واهی از پیمان منع اشاعه موشک‌های اتمی میان‌برد خارج شد، گفت: واشنگتن بعداً اعلام کرد که چنین موشک‌هایی را تولید خواهد کرد.

پوتین در ادامه با اشاره به اینکه مسکو با وجود این اقدام واشنگتن، در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد تا زمانیکه واشنگتن موشک‌های اتمی میان‌برد خود را به هیچ یک از مناطق جهان ارسال نکند، چنین موشک‌هایی را تولید و مستقر نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: با این وجود، امروز ایالات متحده نه تنها این موشک‌های اتمی را تولید می‌کند، بلکه قبلاً آنها را در اروپا مستقر کرده است.

رئیس جمهور روسیه همچنین با بیان اینکه مسکو باید در پاسخ به این اقدامات آمریکا، تولید این نوع تسلیحات اتمی را آغاز کند، یادآور شد: ما همچنین باید در مورد استقرار این موشک‌های اتمی متناسب با اقدامات آمریکا، تصمیم‌گیری کرده و اگر تامین امنیت ما ایجاب کند، آنها را مستقر کنیم.

به نوشته خبرگزاری ریانووستی، وزارت خارجه روسیه در اوایل ماه می‌در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه مسکو در واکنش به اقدامات واشنگتن، توسعه و تولید سامانه‌های موشکی اتمی میان برد و کوتاه‌برد را تشدید می‌کند، مجددا به همه دولت‌ها هشدار داد: اگر این سامانه‌های موشکی آمریکایی در هر منطقه‌ای از این کشور مستقر شود، روسیه تعلیق یکجانبه خود را برای استقرار این موشک‌ها لغو و با این اقدام آنها مقابله به مثل خواهد کرد.

پیمان منع موشک‌های اتمی میان‌برد (INF) میان رونالد ریگان و میخائیل گورباچف رؤسای جمهور وقت آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی (سابق) در سال ۱۹۸۷ میلادی امضا شد و بر اساس این پیمان، آنها تولید، خرید یا آزمایش موشک‌های زمینی با برد ۳۰۰ تا سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر را ممنوع کردند.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا در مارس ۲۰۱۷ اعلام کرد که این کشور به صورت یکجانبه از پیمان منع موشک‌های اتمی میان‌برد (INF) خارج می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۹ تير ۱۴۰۳
پوتین دیوانه برای قدرت بیشتر کره زمینو نابود میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۹ تير ۱۴۰۳
همینکه شما بردگان غرب "عاقلید" برای دنیا بسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۹ تير ۱۴۰۳
در عهد نامه هایی بین المللی و توافقاتی که باکشورهای دیگه انجام میده، آمریکا روشش اینه که نقض عهد بکنه

اینا چهارصد بار با بومیان آمریکا قرارداد بستند و همش و زدن زیرش و کشور بومیان رو دزدیدند.

مرگ بر این آمریکا
آخرین اخبار