۷۰ درصد آمریکایی‌ها فکر می‌کنند بایدن نباید برای انتخابات امسال نامزد شود

۷۲ درصد آمریکایی‌ها معتقدند رئیس‌جمهور این کشور به دلیل وضعیت سلامت ذهنی نامناسب خود باید از نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری کناره‌گیری کند.  

ماه‌ها قبل از اولین مناظره ریاست جمهوری آمریکا، رای دهندگان این کشور در مورد اینکه آیا جو بایدن برای نامزد شدن از سلامت شناختی کافی برخوردار است یا خیر، تردید داشتند. اکنون چند روز پس از مناظره در مقابل دونالد ترامپ، این تردید‌ها بیشتر شده و تقریبا سه چهارم رای‌دهندگان فکر می‌کنند بایدن نباید برای دور بعدی نامزد شود.

به گزارش سی‌بی‌اس، تقریبا از هر چهار رای دهنده، سه نفر فکر می‌کند که بایدن نباید نامزد ریاست جمهوری شود. این رقم بالاتر از ماه فوریه است که تقریبا دو سوم مردم معتقد بودند او نباید نامزد شود.  

این نگرانی هم مربوط به توانایی او برای حاضر شدن در کارزار‌های انتخاباتی است و هم اینکه در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهور، بتواند به درستی تصمیم بگیرد.  

بر اساس نظرسنجی‌ها، اغلب مردم آمریکا فکر می‌کنند دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در طول مناظره، ایده‌های خود را واضح‌تر بیان کرده، اعتماد افراد را جلب کرده و در قامت یک رئیس‌جمهور ظاهر شده است. هرچند رای‌دهندگان فکر می‌کنند که او نیز چندان صداقت نداشته و در برخی موارد دروغ گفته است.  

پس از مناظره پنجشنبه شب بایدن و ترامپ، برخی از مقامات دموکرات می‌گویند بایدن باید کناره‌گیری کند و به یک دموکرات دیگر فرصت دهد تا برای انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شود. گفته می‌شود بایدن در طول مناظره چندین بار جملات خود را نیمه تمام گذاشت یا به طور مبهمی ادا کرد. همین امر سبب شده افراد به طور فزاینده‌ای سلامت ذهنی و شناختی او را زیر سوال ببرند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار