نامزد مستقل انتخابات آمریکا: بایدن یک عروسک خیمه‌شب بازی است

رابرت کندی جونیور نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تاکید کرد جو بایدن یک عروسک خیمه‌شب بازی است.

رابرت کندی جونیور نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با بیان اینکه به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا تصمیم گیرنده اصلی در کاخ سفید نیست، تاکید کرد: جو بایدن یک عروسک خیمه‌شب بازی است.

به گزارش بامداد شنبه خبرگزاری ریانووستی، کندی با تشبیه بایدن به یک عروسک خیمه‌شب‌بازی که ریسمان‌هایی که وی را به حرکت درمی‌آورند در اختیار افرادی هستند که شهروندان آمریکایی شناختی از آنها ندارند، گفت: من فکر می‌کنم دولت ما توسط افرادی ناشناس اداره می‌شود و این واقعاً ترسناک است.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به مناظره اخیر بایدن با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده، افزود: این مناظره یک داستان غم‌انگیز برای دموکراسی بود.

به نوشته خبرگزاری ریانووستی، اکثر رسانه‌های آمریکایی با این موضوع موافق هستند که بایدن در اولین مناظره انتخاباتی با ترامپ که جمعه شب (به وقت محلی) در آتلانتا برگزار شد، عملکرد ضعیفی داشت.

وی در جریان اولین مناظره انتخاباتی خود با ترامپ به لکنت افتاد، بیش از اندازه مکث می‌کرد و نتوانست در تمام طول مدت این مناظره به وضوح افکار خود را بیان کند و در پایان این مناظره نیز دوربین تلویزیونی لحظه‌ای را شکار کرد که جیل بایدن همسر رئیس جمهور آمریکا به وی کمک کرد تا از پله‌ها پائین برود.

اکنون سیاستمداران و روزنامه‌نگاران آمریکایی این احتمال را مطرح می‌کنند که ممکن است دموکرات‌ها بایدن را کنار گذاشته و نامزد دیگری را جایگزین وی کنند، اما این موضوع در عمل بسیار دشوار خواهد بود چرا که بایدن در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها پیروز شده است.

به عقیده این سیاستمداران و روزنامه‌نگاران تنها در یک صورت دموکرات‌ها موفق به کنار گذاشتن بایدن خواهند شد که وی خودش از ادامه رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا صرف نظر کرده و کنار برود، اما ستاد انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که بایدن هرگز تسلیم نخواهد شد و از ادامه رقابت کنار نخواهد کشید.

دومین مناظره بایدن و ترامپ قرار است در ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) برگزار شود و انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نیز در تاریخ ۵ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار