صادرات بیش از ۵ میلیون دلاری تعاونی‌های سیستان و بلوچستان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: شرکت‌های تعاونی این استان در طی دو ماه اول ۱۴۰۳، بیش از پنج میلیون و ۱۰۰ هزار دلار صادرات کالا انجام داده‌اند.

خلیل احمد سلامی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان  گفت: در دو ماه اول ۱۴۰۳، شرکت‌های تعاونی استان بیش از پنج میلیون و ۱۰۰ هزار دلار به وزن ۲۵ تن و ۱۷ هزار و ۹۷۸ کیلوگرم کالا به کشور‌های افغانستان و پاکستان صادر کرده‌اند که عمدتا محصولات شیمیایی و کشاورزی را شامل شده است.

وی ادامه داد: در حوزه واردات نیز از ابتدا تا پایان اردیبهشت ماه امسال، پنج میلیون و ۲۶هزار و ۴۷۲کیلوگرم به ارزش نُه میلیون و ۹۰۰ هزار دلار از افغانستان، پاکستان، امارات و ... واردات داشته ایم که عمده کالا‌های وارداتی در حوزه مواد اولیه، محصولات کشاورزی به مثل برنج و انبه بوده است.

سلامی با اشاره به فعالیت هشت تعاونی در طی دو ماه اخیر برای واردات و صادرات در استان، تصریح کرد: تعاونی‌ها، ار جمله بنگاه‌هایی هستند که در امر توسعه صادرات و حضور در بازار‌های هدف نقش بسزایی دارند، در این راستا با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز و ظرفیت بکر سیستان و بلوچستان، شرکت‌هایی که قابلیت صادرات و واردات دارند، شناسایی، تقویت و حمایت می‌شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالایی که تعاونی‌ها در صادرات غیرنفتی دارند، باید از توانمندی‌های صادراتی آنها به نحو ویژه‌تری استفاده شود.

سلامی افزود: روان‌ترین و ارزان‌ترین تجارت و بزرگترین فرصت اقتصادی، مرز‌های آبی است و تعاونی‌های استان باید در این راستا وارد شده و اقتصاد دریا محور را محور فعالیت قرار دهند.

برچسب ها: صادرات ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار