عملیات قرق در پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی هامون شروع شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: برنامه قرق در سطح ۴۰ هزار هکتار از طریق انعقاد قرارداد با بخش خصوصی در راستای حفاظت و احیای پوشش گیاهی بستر تالاب هامون آغاز شد.

محمدرضا علیمرادی اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست به صورت مداوم در راستای حراست از مناطق تحت مدیریت، کنترل و پایش مستمر زیستگاه‌ها به ویژه پهنه ذخیره گاه زیستکره تالاب بین المللی هامون در حال انجام وظیفه است.

وی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از اقدامات تخریبی در بستر تالاب هامون از جمله بوته کنی و قطع اشجار، چرای دام سنگین (شتر) و تردد خودرو‌های شخصی در بستر تالاب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به کارکرد و خدمات ارزشمند ذخیره گاه زیست کره تالاب بین المللی هامون برای عموم مردم منطقه مانند کاهش گرد و غبار و تعدیل آب و هوا این اداره کل درخواست دارد تمام ذینفعان تالاب و دستگاه‌های اجرایی ذیربط در زمینه اجرای طرح قرق و دیگر اقدامات مرتبط جهت حراست از اکوسیستم طبیعی تالاب به صورت ویژه تا پایان باد‌های ۱۲۰ روزه در تالاب هامون همکاری و مساعدت کنند.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های صورت گرفته در تالاب بین المللی هامون مطابق اعتبارات تخصیصی، با در نظر گرفتن شرایط موجود و همچنین براساس مطالعات تخصصی و طرح مدیریت جامع تالاب هامون بوده است.

یگان حفاظت محیط زیست در راستای حفظ پوشش گیاهی بستر تالاب اقدام به خروج ۱۷ کاروان شتر معادل هزار و ۴۱۰ نفر در سال گذشته و ۲ کاروان معادل ۲۲۰ نفر از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون کرده است.

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار