منطقه سیستان بالاترین آمار بیماری سل در کشور را دارد/ برنامه محوری برای مقابله و حذف سل

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زابل با تاکید بر اینکه برنامه محوری این دانشگاه مقابله و حذف سل است، گفت: منطقه سیستان بالاترین آمار بیماری سل در کشور را دارد و همین امر باعث شده تا به طبع این بیماری مشکلات بسیاری برای شهروندان بوجود آید.

 مسعود صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه منطقه سیستان ضمن تاکید بر اهمیت وجود رسانه و نقش آن در حل مشکلات، اظهار کرد: رسانه یکی از مهمترین عوامل حل معضلات و مشکلات سطح این منطقه هستند و بنابراین باید یک ارتباط ۲ سویه بین دانشگاه و رسانه‌ها شکل بگیرد.

وی مقابله و حذف سل را یکی از مهمترین اهداف و برنامه‌های پیش روی دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و افزود: با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش جهادی در نظر داریم تا در یک برنامه چند ساله با بیماری سل در منطقه سیستان مقابله و در نهایت آن را حذف کنیم که یک برنامه چند ساله و طولانی خواهد بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل ادامه داد: جزو آن کشورهایی قرار داریم که شیوع بیماری سل در آن پایین است اما وجود کشورهای همسایه و آمار بالای بیماری سل در سیستان و بلوچستان بویژه منطقه سیستان این هشدار را می‌دهد که هرچه سریعتر باید با این بیماری مقابله کرد و آن را حذف کنیم.

وی بیان کرد: وجود کشورهایی که در مجاورت سیستان و بلوچستان شیوع بالای سل را دارند و جزو ۲۰ کشور نخست در این بیماری محسوب می‌شوند، زنگ خطر این بیماری را جدی‌تر از قبل به صدا در آورده است.

دکتر صالحی خاطرنشان کرد: بیمارستان ۴۶ تختخوابی سل امام رضا (ع) که توسط خیران ساخته و چند سال قبل افتتاح شد، بجز آزمایشگاه بقیه بخش‌های آن غیرفعال بود به بهره‌برداری رسید.

وی به واریز معوقات نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی زابل اشاره کرد و گفت: در ۵۰ روز گذشته بسیاری از نیروهای شرکتی دانشگاه از عدم پرداخت عیدی و حقوق‌های عقب مانده خود گلایه‌مند بودند که با بررسی دقیق بودجه دانشگاه این معوقات پرداخت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار