۷۰ بیمار تالاسمی در زهک چشم انتظار دریافت خون

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۷۰ بیمار تالاسمی در زهک چشم انتظار دریافت خون هستند گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته بخش بیماران تالاسمی در زهک آماده ارائه خدمات بوده و دیگر نیازی به مراجعه شهروندان به شهرستان‌های مجاور نیست.

ابوالحسن صفدری اظهار کرد: در شهرستان زهک تعداد ۷۰ بیمار تالاسمی وجود دارد که برای دریافت خدمات به شهرستان های زابل و زاهدان مراجعه می‌کردند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سه هزار و ۳۰۰ بیمار تالاسمی در سیستان و بلوچستان وجود دارد و به صورت ماهانه ۶ هزار واحد صرف این بیماران می‌شود و این بیماران همواره چشم انتظار اهدا کنندگان هستند بنابراین از شهروندان تقاضا داریم پایگاه‌های انتقال خون را دریابند و برای نجات جان انسان ها حضور پررنگی داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه نیاز استان، ۱۲ هزار واحد مصرف خون به صورت ماهانه است خاطرنشان کرد: از این میزان ۵۰ درصد در خود استان فراهم می‌شود که نیاز است به سمتی حرکت کنیم تا واردات خون را به استان کمتر کنیم.

وی عنوان کرد: یکی از عواملی که باعث شده امروز سیستان و بلوچستان به کانون تالاسمی در کشور تبدیل شود و مشکلات اساسی را در حوزه و بهداشت و درمان برای این استان ایجاد کند، نبود توجه خانواده‌ها به آزمایشات ژنتیک قبل از ازدواج است.

صفدری افزود: با توجه به اینکه بیماران بسیاری مانند تالاسمی هموفیلی ها ماهانه به فرآورده های خونی اهداکنندگان خون، وابسته هستند میزان اهدای خون استان فقط پاسخگو ۵۰درصد نیاز است و کمبودها از طریق شبکه ملی خون‌رسانی از سایر استان‌ها تامین می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به جوانی جمعیت سیستان و بلوچستان، با همت جوانان استان می‌توانیم خون مورد نیاز بیماران را از هم استانی‌های خودمان تامین کنیم.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان ادامه داد: میانگین مراجعه برای اهدای خون در سیستان و بلوچستان روزی ۲۰۰ نفر است، که همه این افراد موفق به اهدای خون نمی‌شوند اگر از امروز هر فرد اهداکننده مشوق یک فرد دیگر از نزدیکان و دوستان خود برای اهدای خون شود انتظار می‌رود مراجعه در طول روز به ۴۰۰ نفر نیز برسد که قطعا نیاز استان به دریافت خون از شبکه ملی مرتفع خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار