یادگار ماندگار رئیس جمهور شهید برای مردم سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، ضمن دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری، گام های دولت سیزدهم را در حوزه آب و فاضلاب این خطه پهناور تشریح کرد.

علیرضا قاسمی در جشن ویژه عید غدیر که در نمازخانه این شرکت برگزار شد، ضمن تبریک این مناسبت فرخنده و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، به ویژه امام شهدا، شهید جمهور و همراهان با وفای وی، بیان کرد: شهادت این عزیزان در راه خدمت برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی افزود، آن ها نشان دادند که در مسیر خدمت حاضر به فدا کردن جانشان هستند‌.

وی با اشاره به عملکرد شرکت آب و فاضلاب در دولت سیزدهم گفت: رشد اعتباری این شرکت در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با ابتدای شروع به کار فعالیت این دولت ۱۲ برابر جهش یافت، به گونه‌ای که طی سال ۹۹ اعتبار تخصیص یافته به آب و فاضلاب در راستای اجرای پروژه‌ها حدود ۴۸۰ میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: این اعتبارات در سال ۱۴۰۰ با ردیف‌هایی که در اواخر سال تخصیص پیدا کرد به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ نیز به ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید. 

این مقام مسئول افزود: اما سال ۱۴۰۲ با تخصیص ۶ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان، جهش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ و رشد ۱۲ برابری نسبت به آغاز فعالیت دولت سیزدهم رقم خورد.

یادگار ماندگار رئیس جمهور شهید برای مردم سیستان و بلوچستان

وی گفت: این در حالی است که اگر با دستگاه‌های اجرایی استان مقایسه‌ای انجام دهیم، کل اعتبارات استانی که امسال در مرحله اول توزیع شده، ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

قاسمی با اشاره به طرح‌های مهم و متعددی که در دولت سیزدهم اجرا شد، گفت: طرح بزرگ و حیاتی تأمین آب اضطراری سیستان و زاهدان که بر اساس مصوبات قرار بود در بحران خشکسالی جایگزین چاه نیمه‌ها باشد، با حمایت بی‌مثال وزارت نیرو، استاندار و اهتمام رئیس‌جمهور شهید با سرعت بی‌نظیری برای رفع دغدغه مردم به مرحله اجرا و به پایان رسید.

وی بیان کرد: در این راستا، اقداماتی شامل حفر و تجهیز چاه، احداث ۱۰۵ کیلومتر جاده دسترسی به چاه‌ها، اجرای خطوط برق‌رسانی و آبرسانی و با توجه به مناسب نبودن کیفیت آب استحصالی، احداث آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: البته قرار نیست طرح اضطراری کمبودها و قطعی‌های آب در سطح شهر زاهدان و منطقه سیستان را مرتفع کند، زیرا برای حل این موضوع نیاز به افزایش ظرفیت تامین و خطوط انتقال است که در طرح‌های تهلاب (ابخوان شرقی) و دریای عمان پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با ورود آب به ایران، چاه نیمه‌ها جانی تازه گرفتند و مردم شمال استان با سرمایه‌ای که رئیس‌جمهور شهید از خود به یادگار گذاشت، نگرانی و دغدغه‌ای بابت آب شرب در شرایط بی‌آبی و بی‌وفایی کشور همسایه نخواهند داشت.

یادگار ماندگار رئیس جمهور شهید برای مردم سیستان و بلوچستان

قاسمی از طرح جهاد آبرسانی به روستاها نیز به عنوان یکی دیگر از طرح‌های بزرگ یاد کرد و گفت: حدود سه هزار کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در قالب این طرح اجرا شده، معادل روزی سه کیلومتر لوله‌گذاری در استان که کار بزرگی است.

ارتقای شاخص آبرسانی در روستاها و شهرهای استان

وی گفت: با مجموع روستاهایی که به تازگی به شبکه آب متصل شدند، ۴۳۰ روستا با جمعیت ۱۸۰ هزار نفر از خدمات آبرسانی برخوردار شدند؛ همچنین تنش آبی ۵۳۶ روستا و ۶ شهر رفع شد و علاوه بر این ۲۸ هزار نفر از جمعیت شهری استان نیز از آب شرب بهره‌مند شدند.

این مقام مسئول از حفاری، تجهیز و لایروبی ۲۵۰ حلقه چاه در سطح استان خبر داد و بیان کرد: هر سال با تداوم خشکسالی و عدم بارش مناسب منابع آب روستاها از مدار خارج می‌شد که باید مجدد احیا یا چاه جدید حفر شود.

یادگار ماندگار رئیس جمهور شهید برای مردم سیستان و بلوچستان

وی، تامین و افزایش ۳ هزار و ۴۰۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت تولید آب را حاصل انجام این اقدام‌ها برشمرد و افزود: در مجموع ۵.۵ مترمکعب در ثانیه آب به ظرفیت افزوده شده است.

قاسمی بیان کرد: احداث ۲ واحد تصفیه خانه در مجتمع‌های روستایی جنوب استان با هدف بهره‌مندی بیش از ۴۵۰ روستای شهرستان‌های دشتیاری، چابهار و قصرقند و اصلاح ۲۲ کیلومتر از خط فرسوده شهر چابهار از دیگر اتفاق‌های مهمی است که در این مدت شاهد آن بودیم.

وی از انعقاد قرارداد واگذاری پساب تصفیه‌خانه فاضلاب زابل به عنوان دیگر اقدام مهم نام برد و اظهار کرد: مبادله قرارداد واگذاری پساب زابل به شرکت توسعه صنایع و معادن مس جانجا با ارزش سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار میلیارد ریالی برای مدت ۱۵ سال منعقد شده است.

یادگار ماندگار رئیس جمهور شهید برای مردم سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اضافه کرد: دفع آب‌های سطحی در پی ۳ سیل بزرگ جنوب استان و شهر زاهدان در حالی توسط این شرکت صورت گرفت که در حیطه وظایف آبفا نبود و در صورت عدم ورود به حل این معضل، شهر سیل زده کنارک تا یک ماه زیر آب می‌ماند.

وی، طراحی و احداث بارج‌های متعدد و نصب انواع موتور پمپ‌ها در چاه نیمه‌های سیستان طی مدت ۲ سال را از دیگر خدمات این شرکت اعلام و اظهار کرد: این اقدام سبب شد با توجه به شرایط کم آبی کوچکترین مشکل در خدمات‌دهی به وجود نیاید و همه همت و تلاش مان را به کار بستیم تا مردم یک روز کمبود آب را احساس نکنند.

آبرسانی به زائران امام حسین (ع)

 قاسمی به آبرسانی به زائران امام حسین (ع) در مرزهای ریمدان و میرجاوه طی ۳ سال متداول اشاره و اظهار کرد: تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب در شهرهای چابهار و کنارک و ایستگاه پمپاژ فاضلاب در حسن‌آباد زابل از دیگر اقدام‌های شاخص آب و فاضلاب در این استان است‌.

 وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ هزار نفر از خدمات شبکه جمع‌آوری فاضلاب بهره‌مند شدند، افزود: در این حوزه نیز شاهد ارتقای شاخص به میزان ۲ درصد بودیم.

جهاد تبیین؛ یک وظیفه است 

قاسمی محور دوم صحبت‌هایش را به موضوع جهاد تبیین به عنوان تاکید موکد مقام معظم رهبری اختصاص داد و بیان کرد: همه ما وظیفه داریم که به این فرمایش مهم رهبر معظم انقلاب اهتمام ویژه داشته باشیم و در راه تبیین خدمات نظام حداقل در حوزه تخصصی خود به صورت جدی اقدام کنیم.

به گفته وی، تبیین خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران در نقاط مختلف استان محدود به روابط عمومی‌ها نیست و همه ما وظیفه داریم با اراده ملی خدمات انجام شده را به خوبی شفاف‌سازی و تبیین کنیم.

انتخابات صحنه آبروی ایران و انقلاب اسلامی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، با اشاره به انتخابات پیش رو نیز گفت: ضمن دعوت از همه همکاران و خانواده آن‌ها به مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری، انتظار می‌رود که همه مشوق دوستان و آشنایان خود جهت شرکت در این امر مهم باشند.

قاسمی، از انتخابات به عنوان موضوعی جهانی یاد کرد و افزود: مشارکت حداکثری، پرهیز از تبلیغات منفی و بی توجهی به سیاه نمایی‌های رسانه‌های معاند از توصیه‌های ما در عرصه انتخابات به همکارانمان در شرکت آب و فاضلاب استان است.

وی با بیان اینکه، فارغ از هر جناح سیاسی، شرکت در انتخابات دشمن را خوار می‌کند، افزود: انتخابات صحنه آبروی ایران و انقلاب اسلامی است و حضور پرشور مردم در پای صندوق های رأی از اهمیت بالایی برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار