ادامه مسیر عزت و افتخار انقلاب اسلامی با حضور پر شور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اگر بخواهیم مسیر عزت و افتخار انقلاب اسلامی را دنبال کنیم باید حضوری پر شور در انتخابات داشته و فرد اصلح را انتخاب کنیم.

 آیت‌الله مصطفی محامی امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت:ما نیازمند رئیس جمهور و دولتمردان دریا دل هستیم تا با اتکا به خداوند متعال بتوانند پای کار انقلاب اسلامی و ملت مسلمان ما بایستند.
امام جمعه زاهدان ضمن گرامیداشات نام و یاد شهدا به خصوص شهدای پرواز اردیبشهت‌ماه با اشاره به برخی مناسبت‌های پیش رو عنوان کرد: دوشنبه ۲۴ ذی‌الحجه سالروز واقعه مباهله است و سه شنبه ۲۵ ذی‌الحجه تحت عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاري شده چرا که کانون خانواده محبوب خداست و خداوند این کانون را دوست دارد و خراب کردن آن را نمی‌پسند و در روایت دارد وقتی زن و شوهر با هم نمی‌سازند چاره‌ای جز طلاق نیست اما این ناپسندترین حلال نزد خداست که متاسفانه گاهی قبح طلاق در خانواده‌ها ریخته در حالی که تاکید اسلام بر تحکیم بنیان خانواده و رعایت حرمت و احترام و کمک به یکدیگر است.

امام جمعه زاهدان گفت: باید روابط زن و شوهری را از حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) یاد بگیریم که چگونه با کمال احترام با یکدیگر رفتار می‌کردند.

وی ادامه داد: پیامبراکرم(ص) امورات خانه را بر عهده حضرت فاطمه(س) و فعالیت‌های بیرون از خانه را بر عهده حضرت علی(ع) قرار داد و فضای معارف اسلامی ما این گونه است اما متاسفانه در شرایط کنونی ما گاهی فکر می‌کنیم اگر خانم خانه شغلی در خارج از خانه نداشته باشد بی خاصیت است در حالی که کار مهم او اداره خانواده به عنوان هسته اولیه تشکیل جامعه اسلامی است و اگر بتواند خانه را اداره و فرزندان درستی را تحویل جامعه بدهد از مدیریت هر کارخانه و اداره‌ای مهم‌تر است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: سه شنبه ۱۲ تیرماه سالروز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ما و شهادت ۲۹۰ سرنشین در سال۱۳۶۷ است و به همین مناسبت ششم تا دوازدهم تیرماه را به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاري کرده‌اند.

امام جمعه‌ زاهدان تصریح کرد: دست آمریکا به جنایت‌های فراوانی آلوده است و این ایام روزهای جنایت آن‌هاست، شش تیرماه سالروز ترور مقام معظم رهبری، هفت تیر بمب‌گذاری در حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن، هشتم تیر سالروز ترور شهید کچویی رئیس زندان اوین و بمباران شیمیایی سردشت، یازدهم تیر ترور و شهادت شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی و دوازدهم تیر شلیک موشک به هواپیمای مسافربری را داریم که همه این جنایات توسط دولتی انجام می‌گیرد که مدعی حقوق بشر است.

وی عنوان کرد: شعار حقوق بشر را می‌دهند اما خودشان رعایت نمی‌کنند و جای جای جهان به خصوص کشورهای اسلامی را که نگاه می‌کنیم جنایت‌های آمریکا قابل مشاهده است اما شعار حقوق بشر می‌دهند و ابزاری است در دست آن‌ها تا هر دولتی را که نخواهند بر سر آن بکوبند و نباید فریب شعار و تبلیغات آن‌ها را بخوریم.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در روز انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و ما در طول زندگی همواره مواجه با انتخاب هستیم و خداوند انسان را موجودی انتخاب گر آفریده و مسئولیت ما هم در محدوده اختیار و انتخاب ماست.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد؛  در زندگی شخصی، اجتماعی، حرف زدن، سکوت، تحلیل درست یا غلط و... همواره درگیر انتخاب‌های کوچک و بزرگ هستیم که البته برخی از انتخاب‌ها تاثیرگذارتر است از این جهت که گاهی انسان یک مسیر را در زندگی انتخاب می‌کند که بستگی به سعادت دنیا و آخرت او دارد.

 آیت‌الله محامی گفت: انسان برای انتخاب خوب نیازمند علم و عقل است و اگر این دو نباشد و اطلاع درست از مسئله نداشته باشد نمی‌تواند مسئله را حل کند و البته غیر از عقل و فهم،  قدرت تجزیه و تحلیل هم لازم است چرا که اگر اطلاع غلط باشد تصمیم گیری درست نخواهد بود و اگر قدرت تجزیه تحلیل ناقص باشد باز هم  تصمیم‌گیری درستی نخواهیم داشت و حتی اگر قدرت تصمیم گیری، عقل و قدرت تجزیه و تحلیل کامل باشد اما عقل حاکم بر مملکت وجودی ما نباشد باز هم نمی‌توانیم تصمیم درست بگیریم.

وی اضافه کرد: اگر برخوردار از این ویژگی‌ها باشیم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت و فرد اصلح را انتخاب می‌کنیم و باید برای رسیدن به این فرد اصلح اطلاعات و قدرت تجزیه و تحلیل خود را تکمیل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار