مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

بهره‌مندی بالغ بر ۶۷۰ هزار خانوار سیستان و بلوچستانی از کالابرگ الکترونیک

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان،از بهره‌بندی بالغ بر ۶۷۰ هزار خانوار سیستان و بلوچستانی از کالابرگ الکترونیک در طی یک سال سه ماه در دولت مردمی شهید رئیسی خبر داد.

خلیل احمد سلامی در تشریح عملکرد دولت سیزدهم در حوزه کالابرگ الکترونیک در استان، گفت: عملکرد یک سال سه ماه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در دولت مردمی شهید رئیسی که با همراهی زیر مجموعه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان فرمانداران، اداره کل صمت و سازمان جهاد کشاورزی استان، منجر به استقبال و بهره‌مندی ۶۷۰ هزار ۱۱۱ خانوار از این طرح ملی در این خطه پهناور شد. 

وی ادامه داد: گردش مالی در طرح کالابرگ الکترونیک سیستان و بلوچستان که منجر به گسترده‌تر شدن سفره هفت دهک اول در استان شد، بالغ بر چهار هزار و ۱۶۲ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ، دو ۴۳۳ میلیارد تومان به صورت نقدی توسط سرپرست خانوار یارانه بگیر واریز شده و مبلغ هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان آن، از محل یارانه و دو مشوق ۱۲۰ و ۲۲۰ هزار تومانی، توسط دولت مردمی سیزدهم، در راستای تقویت سفره دهک‌های یک تا هفت در استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در مرحله اول اجرای طرح فجرانه، ۵۴۶ هزار خانوار در یک ماه ابتدایی در مرحله دوم طرح فجرانه بالغ بر ۴۵۲ هزار خانوار و در مرحله سوم طرح فجرانه بالغ بر ۵۶۵ هزار خانوار از مزایای طرح فجرانه در سطح استان استفاده کرده‌اند،به صورت میانگین هر خانوار، رقمی بالغ بر ۸۰۰ هزار تومان از محل مشوق این طرح ملی دریافت کرده‌است. 

این مقام مسئول بیان کرد: طی سه مرحله اجرای طرح فجرانه، به صورت میانگین ۵۲۱ هزار و ۳۲۴ خانوار (یک‌میلیون و ۹۵۳ هزار و ۵۴ نفر)  از محل مشوق ۲۲۰هزار تومانی با جمع اعتبار تخصیصی هزار و ۲۸۹میلیارد تومان، علاوه بر یارانه نقدی استفاده کرده اند.

وی اظهار کرد: حمایت دولت مردمی شهید رئیسی از سبد امنیت غذایی، دهک‌های یک تا هفت در سطح استان، یکی از کارهای شاخص دولت در روند اجرایی این طرح ملی بود، به نحوی که به صورت میانگین، ۵۲۱ و ۳۲۴خانوار ( یک میلیون و ۹۵۳هزار و ۵۴نفر) از مشوق ۲۲۰ هزار تومانی با جمع اعتبار تخصیصی هزار و  ۲۸۹ میلیارد تومان، علاوه بر یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی، در سه ماه اجرای طرح فجرانه منتهی به اردیبهشت ۱۴۰۳ استفاده کرده‌اند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، گفت: در حال حاضر بالغ بر چهار هزار و ۲۰۰ فروشگاه در سطح  استان به طرح کالا برگ الکترونیک متصل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار