سخنگوی وزارت خارجه چین گفت پکن از سفر کیم جونگ اون به این کشور به عنوان برگ برنده‌ای در مذاکرات تجاری با آمریکا استفاده نخواهد کرد.

پکن: از سفر کیم جونگ اون به عنوان برگ برنده در مذاکرات تجاری با واشنگتن استفاده نمی‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین ادعاهای مطرح شده درباره اینکه پکن از سفر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به این کشور به عنوان برگ برنده‌ای در مذاکرات تجاری با آمریکا استفاده خواهد کرد، را رد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: موضع ما در تنش‌های تجاری با آمریکا کاملا شفاف است. بنابراین معتقد هستیم که ما نیازی به استفاده از کانال‌های دیگر برای انتقال اطلاعات به آمریکا نداریم. آمریکا به خوبی از موضع ما باخبر است. این مقام وزارت خارجه چین در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است ارتباطی میان مقامات مذاکره‌کننده آمریکا و کره شمالی در پکن شکل گیرد، یادآور شد که هئیت های دو کشور در یک سطح نیستند.

امروز رسانه‌های خبری گزارش دادند که روز دوشنبه رهبر کره شمالی برای یک سفر 4 روزه وارد چین شد. همزمانی سفر رهبر کره شمالی و مذاکرات تجاری میان پکن و واشنگتن در این کشور، گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای را در خصوص اینکه چین ممکن است از روابط خود با پیونگ یانگ به عنوان اهرم فشاری در گفتگوها با واشنگتن استفاده کند، افزایش داده است.

مذاکره‌کنندگان تجاری آمریکا روز دوشنبه در پکن گفتگوهای خود را با مقامات چین آغاز کردند تا شاید برای پایان دادن به جنگ تجاری که میان دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان شکل گرفته است، راه حلی پیدا کنند. از زمانی که دونالد ترامپ و شی جین پینگ، روسای جمهور آمریکا و چین در بوئنوس آیرس برای آتش‌بس در جنگ تجاری دو کشور توافق کردند، این اولین بار است که مذاکره کنندگان دو کشور در یک نشست شرکت می کنند. مقامات پکن و واشنگتن درباره روند مذاکرات و محتوای آنها بسیار محتاط عمل کرده و حتی از افشای محل برگزاری مذاکرات خودداری کرده‌اند. پکن روز جمعه فقط به اعلام این مطلب بسنده کرد که گفتگوهای تجاری چین و آمریکا روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار