مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: تورهای صنعتی با هدف افزایش ظرفیت تولید وجذب سرمایه‌گذار ایرانی و خارجی به سرمایه گذاری برگزار می‌شود.

برگزاری تورهای صنعتی با هدف افزایش ظرفیت تولید/ استان قزوین پیشرو در جذب سرمایه‌گذاربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگران جوان، عبدالقهار ناصحی در حاشبه بازدید از صنایع کوچک قزوین در جمع خبرنگاران گفت: تورهای صنعتی با هدف افزایش ظرفیت تولید کشور به تشویق مردم به سرمایه ‌گذاری در بخش های تولید و جلب حمایت مسئولین برگزار می‌شود.

وی افزود: ما اگر منابع را به سمت تولید سوق دهیم و مردم را در بالا بردن ظرفیت تولید با خود همراه کنیم قاطعا شاهد کاهش تورم و رونق اقتصادی خواهیم بود.

ناصحی در خصوص تعداد واحدهای صنعتی در استان قزوین گفت: در حال حاضر 15 شهرک صنعتی در استان وجود دارد که 14 ناحیه آن در حال واگذاری زمین و جذب سرمایه گذار است و آخرین شهرک صنعتی ساخته شده در اتوبان شمال قرار دارد و فرصت خوبی برای جذب سرمایه گذار است.

وی ادامه داد: استان قزوین بیش از 3 هزار و 400 واحد فعال دارد و با توجه به دشت قزوین و کشاورزی منحصر به فرد این استان و تولیدات مواد اولیه در سال‌های اخیر جزو استان‌های سوم، چهارم و پنجم در جذب سرمایه گذار خارجی بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: درمجموع  در شهرک‌های صنعتی بیش از 120 واحد مستقر است که 50 درصد آن به بهره‌برداری رسیده و 20 هزار نفر در این واحد‌ها مشغول به کار هستند.

ناصحی میزان صادرات محصولات استان قزوین را 350 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: مقدار 350 میلیون دلار تنها از گمرک قزوین به دیگر کشورها صادر شده و برخی از کالا هم از گمرک‌های بندی صادر می‌شود.

وی در پایان گفت: نکته مهمی که در صارات وجود دارد میزان ارزش افزوده آن است و خوشبختانه ما توانسته‌ایم افزایش 15 درصدی ارزش افزوده محصولات را داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار