عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تعیین نحوه هزینه‌کرد مالیات‌ها توسط مودیان مالیاتی نوعی شفاف‌سازی است.

علی اصغر نخعی راد نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درباره طرح جدید سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات‌ها و اعطای اختیار به مودیان برای تعیین نحوه هزینه کرد این مالیات ها گفت: سازمان امور مالیاتی در یک طرح جدید اعلام کرده که مودیان مالیاتی که از طریق تبصره ماده ۱۰۰ مالیات خود را پرداخت کنند، می توانند از بین پروژه های در سطح ملی و استانی در حوزه های مختلف آموزش، سلامت، پروژه های عمرانی و .... انتخاب کنند که این مالیات پرداختی آنها در کدام حوزه هزینه شود. 

وی ادامه داد: این روش کارشناسی شده ای برای پرداخت مالیات هاست. اینکه شهروندان و مردم انتخاب کنند که مالیات پرداختی آنها در چه حوزه هایی صرف شود باعث می شود که در ابتدا مردم متوجه شوند که این هزینه ها در امور مختلف قابل هزینه است، یعنی مردم می توانند در زمینه های عمرانی و ... این مالیات را پرداخت کنند و مطمئن باشند که این مالیات آنها برخلاف این تصور منفی که مالیات ها صرف اعطای حقوق کارکنان دولت می شود، است و این شفاف سازی و روشنگری باعث می شود مردم به این مسئله ایمان پیدا کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر مردم با انتخاب محل هزینه کرد مالیات پرداختی با اطمینان بیشتر و بهتری مالیات را پرداخت می کنند و مطمئن می شوند که مالیات پرداختی آنها در اموری هزینه می شود که برای جامعه موثر و مفید است.

نخعی راد گفت: ممکن است در ابتدا این شیوه پرداخت مالیات ها موثر دیده نشود اما در درازمدت و بعد از گذشت چندین سال شاهد نتایج خوب این مسئله خواهیم بود. دولت به هر حال در تمام حوزه ها باید از محل درآمدهای مالیاتی هزینه کند اما آن گروهی از شهروندان که مالیات خود را هوشمند پرداخت می کنند، درصدی از نحوه هزینه کرد مالیات را تعیین می کنند.

خبرنگار:محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار