سن همیشه در ورزش قهرمانی ملاک نیست و هنوز هم ورزشکارانی هستند که با توجه به سن بالا می‌توانند مدال‌های رنگارنگی را در رشته‌های ورزشی خود کسب کنند.

عسگری در چهل سالگی باز هم رکورد زدبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، حسین عسگری رکاب زن استقامتی کشورمان یکی از همان ورزشکارانی است که با قهرمانی در آسیا توانست دومین سهمیه ایران را در المپیک ریو و ژانیرو در رشته  استقامت کسب کند در حال حاضر طبق اعلام جدید سایت اولین رکاب زن آسیا است و این در حالی است که به تازگی شمع تولد چهل سالگی خود را فوت کرد عسگری 20 سال پیش اولین مدال دوچرخه سواری خود را بر گردن آویخت و اولین ورزشکارانی است که در 6 دوره از بازی‌های آسیایی از سال 1994 که هنوز جوانان این نسل به دنیا نیامده بودند تا 2016 که در دی ماه امسال برگزار می‌شود برای تیم ملی ما رکاب خواهد زد.

 دوچرخه سوار المپیکی کشورمان تجربه حضور در بازی‌های آسیایی 1994 هیروشیما بعد از آن 1998 بانکوک 2002 بوشان، 2006 دوحه، 2010 گوانجو، 2014 اینچئون را دارد.

عسگری علاوه بر این سه بار برای تیم ملی کشورمان با حضور در المپیک ریو دو ژانیرو افتخار آفرینی کرده است از دیگر عناوین این رکاب زن المپیکی قرار گرفتن در جمع 50 دوچرخه سوار برتر دنیا در المپیک پکن بود.

همه‌ی این افتخارات، حاصل پشتکار و زندگی سالمی است که این دوچرخه سوار عمل خرم آباد دارد و این در حالی است که بسیاری از دوچرخه سوارانی تقریبا نصف سن عسگری را دارند با حضور در چند رقابت دیگر نمی‌توانند رکورد و امتیازات لازم را از خود در مسابقات بعدی بر جای گذارند و نتایج ضعیف خود را بر گردن خستگی می‌اندازند، ورزشکاران این رشته یا رشته‌های دیگر کسانی مثل عسگری را الگوی خود قرار دهند تا پرچم کشورمان در تمامی میادین به اهتزاز درآید.

گفتنی است: حسین عسگری همراه با تیم باشگاهی خود برترین رکاب زن  آسیایی است که حضور در المپیبک 2016 ریو دو ژانیرو را خط پایان دوران قهرمانی خود می‌داند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، باشگاه ، رشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار