بازرس ویژه سازمان بازرسی کل کشور از برخورد با باشگاه‌های متخلف در سقف بودجه خبر داد.

لقمان کیاپاشا  بازرس ویژه ورزش  سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه نشست سالانه مدیران باشگاهی، اظهار کرد: جلسه خوبی بود. درمورد باشگاه‌هایی که مجوز حرفه‌ای گرفتند و شرایطی که AFC و فیفا در نظر گرفته بودند، مواردی مطرح شد. از باشگاه‌هایی که شرایط مدنظر را رعایت کردند تقدیر و تاکید شد تا بقیه باشگاه‌ها نیز در این زمینه تمام تلاش‌شان را به کار بگیرند.

اوافزود: موضوع دیگری که مطرح شد؛ بحث مربوط به اجرای دستورالعمل سقف بودجه بود که مدیران عامل باشگاه‌ها قبلا نظراتشان را به صورت کتبی به فدراسیون داده بودند. ما هم در این جلسه نظراتشان را گوش کردیم. توضیحاتی را هم درمورد نحوه اجرا و نظارت بر این دستورالعمل و اینکه اگر خدای ناکرده باشگاهی رعایت نکرد چگونه با آن برخورد شود را ارائه کردیم.

بازرس ویژه ورزش درباره اینکه تیم‌هایی که در لیگ نخبگان حاضر می‌شوند باید به خوبی تقویت شوند، اما قانون سقف بودجه اجازه چنین کاری به آنها نمی‌دهد، گفت: بودجه باشگاه‌هایی که در لیگ نخبگان شرکت می‌کنند بالاتر است. اینطور نیست که همه باشگاه‌ها سقف یکسان داشته باشند. حتی برای قهرمانی در لیگ برتر هم مبلغ بیشتری در نظر گرفته شده است.

او درباره  اینکه آیا ممکن است سقف بودجه افزایش پیدا کند، اظهار کرد: نه، فعلا برنامه‌ای نیست. این دستورالعمل ابلاغ شده و باید اجرا شود.

کیاپاشا درباره همکاری فدراسیون فوتبال و سازمان بازرسی در پرونده اخیر، گفت: درمورد این پرونده دستگاه قضایی در حال رسیدگی است و گزارش‌شان را اعلام کردند. ما هم اگر گزارشاتی دریافت کنیم انجام می‌دهیم. اجرای یک دستورالعمل یا مقررات، تنها با یک مرجع به نام فدراسیون نمی‌تواند باشد. همه افراد مثل مدیران باشگاه‌ها و رسانه‌ها، مسئول هستند.

او افزود: می‌توانید مواردی که در عدم رعایت دستورالعمل یا وجود فساد می‌بینید را با مستندات بگویید. صرف اینکه مطلبی را شنیدیم یا گزارشی شده نه، اگر واقعا مستنداتی دارید ارائه کنید. سازمان بازرسی با تمام اختیارات و ظرفیت‌های قانونی که دارد به موضوع رسیدگی و به مراجع قضایی اعلام می‌کند.

بازرس ویژه ورزش درباره اینکه نیازی به مستندات نیست و اگر به همین ابتدای نقل و انتقالات توجه شود که چند هایجک صورت گرفت و صحبت از مبلغی حتی به اندازه ۱۰۰ میلیارد تومان است، عنوان کرد: اینها مستند نیست. اگر مستند دارید ارائه کنید.

او درمورد اینکه فصل قبل هم بسیاری گفتند مستند نیست، اما در نیم فصل تیم‌ها از هم شکایت کردند، گفت: به مواردی که رعایت نکردند رسیدگی شد. اینکه کمیته‌های قضایی فدراسیون چه تصمیمی درمورد مجازات‌ها می‌گیرند با خودشان است، اما به تخلفات رسیدگی شد. ۴-۳ باشگاه مطرح شدند. حتی به کسر امتیاز هم رای دادند، اما در تجدید نظر تبدیل به جریمه شد. اینطور نیست که عملی نشد. تعیین مجازات با آنهاست.

کیاپاشا درباره اینکه ضمانت اجرایی کافی نیست، اظهار کرد: در اصلاحیه امسال که برای سه فصل آتی در نظر گرفته شده، حتی کسر امتیاز هم پیش بینی شده است.

 او درباره اینکه آیا پرسپولیس مبلغ ۱۰ میلیاردی را پرداخت کرد، گفت: بله، جریمه شدند. امتیاز برگشت، اما  در دستورالعمل جدید به این موضوع توجه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار