مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.

مدیران باشگاه‎‌های لیگ برتری و لیگ یکی امروز (دوشنبه) در نشست سالانه مدیران باشگاه‌ها پیرامون مجوز حرفه‌ای با حضور اعضای هیات‌رئیسه و رئیس فدراسیون فوتبال حضور یافتند و به مدیران باشگاه‌هایی که موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای و یا ملی شده‌اند، لوح تقدیر داده شد.

در حاشیه این مراسم، احمد مددی مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: امروز جلسه‌ای بود برای اهدای لوح‌های مجوز حرفه‌ای که خداراشکر تیم پیکان هم موفق شد در بخش آقایان و بانوان حائز مجوز ملی شود و این تندیس‌ها اهدا شد. موضوعاتی در مورد سقف نقل و انتقالات هم مطرح شد و باشگاه‌ها نقطه نظرات متنوعی داشتند. باشگاه‌های متمول به این سقف قائل نبودند. آقای درویش در این جلسه اصلا صحبت نکرد، اما باشگاهی که از همه بیشتر معترض بود، سپاهان بود. آقای آذربایجانی می‌گفت این سقف دست ما را برای حضور در لیگ نخبگان آسیا می‌بندد.

مددی درباره سقوط پیکان به لیگ دسته اول توضیح داد: «حرف‌های زیادی برای گفتن دارم. وقتی تیمی را می‌بندند، سرمربی باید هشت هفته قبل از شروع مسابقات تیم را در دست بگیرد. من ۷۰ روز پس از شروع لیگ به پیکان اضافه شدم. وقتی به پیکان ورود کردیم، سهمیه‌ای برای جذب بازیکن نداشتیم و در نیم‌فصل بود که ۳ بازیکن گرفتیم. اگر نتایجی حاصل شد، به واسطه همان ۳-۲ بازیکن بود. از طرف دیگر، بودجه‌ای که برای باشگاه پیکان تعیین شده بود، محدود بود».

مددی راجع‌به پرونده فساد و امیدواری برای بازگشت پیکان به لیگ برتر گفت: من قائل به این هستم که حتما موضوعاتی اتفاق افتاده است. راجع‌به این پرونده فساد، کشف فساد در هر مقطعی صورت بگیرد، مهم نیست که در چه زمانی اتفاق افتاده است. بند ب ماده ۷۳ مقررات انضباطی صراحتا اشاره کرده که اگر تیمی تبانی کند به کسر امتیاز و سقوط منجر می‌شود. من نامه‌هایی ارسال کردم و مستنداتی فرستادم و انتقادم این است که روند رسیدگی طولانی شده است.

مددی ادامه داد: ما یک لیگ برتری می‌خواهیم آغاز کنیم، آیا می‌توانیم خیلی عادی از کنار این همه حرف و حدیث که دو ماه تمام رسانه‌ها در موردش صحبت کردند، بگذریم؟ مگر عضو محترم کمیته انضباطی خواب‌نما شده بود که آن حرف‌ها را زد؟ مگر آن آدم رسانه‌ای خواب‌نما شده که صحبت از سکه می‌کند، صحبت از موضوعات و ابعاد مختلف فساد می‌کند. حتما موضوعی وجود دارد. در مستنداتی که ما دسترسی پیدا کردیم نکات قابل توجهی هست. اگر ما پول می‌دهیم به دعانویس، مبلغ قابل توجهی هم می‌دهیم واقعا این تبانی نیست؟ آن دعا نویس چه می‌کند، آیا نمی‌رود با تیم و بازیکن مقابل تبانی کند؟ اینها احتمالات است و من می‌خواهم شما به عنوان عوامل محترم رسانه ورود کنید. یک مبلغ قابل توجهی تبدیل به دلار می‌شود و هزینه کردش مشخص نیست، چه کسی باید پاسخگو باشد؟

مدیرعامل پیکان درخواست تسریع رسیدگی به این پرونده را داشت و گفت: اول از همه از دادگستری کرمان که ورود جدی داشتند تشکر می‌کنم. خواهشم این است که این پرونده را تسریع بدهند. ۲۵ مرداد لیگ شروع می‌شود و اگر این پرونده به سامان نرسد هیچ اتفاقی نمی‌افتد. مردم الان منتظرند. بی‌تردید اگر رسیدگی شود مس سقوط می‌کند و ما در لیگ برتر می‌مانیم. آخرین تیم سقوط کرده می‌ماند. یوونتوس را سال ۲۰۰۵ به دو لیگ پایین‌تر تبعید کردند و آخرین تیمی که افتاده بود، مسینا به لیگ برتر برگشت. ما باید از کی الگو بگیریم؟ من با آقای بهاروند هم صحبت کردم و گفتند اگر مس رفسنجان سقوط کند، پیکان می‌ماند.

او در پایان گفت: الان هشت نفر زندان هستند. بازپرس عزیزی که اینها را بازداشت می‌کند حتما باید ادله محکمی داشته باشد که حکم بازداشت می‌دهد و وثیقه را نمی‌پذیرد. ارکانی از فدراسیون و کمیته داوران در بازداشت هستند، حتما اتفاقی افتاده است. لیگ برتر دارد شروع می‌شود و امیدوارم تا ۲۵ مرداد رسیدگی شود و تا قبل از آن تعیین تکلیف شود. ما تظلم خواهی داریم، ما می‌خواهیم عدالت اجرا شود و احقاق حق شود. از فدراسیون می‌خواهم تا پرونده فساد تعیین تکلیف نشده، لیگ برتر را شروع نکنید. با این حجم از موضوعاتی که در رسانه‌هاست می‌شود لیگ را شروع کرد؟ سال دیگر هر سوتی زده شود یک اتفاقی می‌افتد. درست با ریشه‌ها برخورد کنیم که فوتبال پاکی داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار