تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.

تونی کروس، بازیکن اسطوره‌ای تیم  ملی فوتبال آلمان و باشگاه رئال مادرید که به تازگی بازنشسته شده است، از موج مهاجرت در آلمان انتقاد کرده و سیاست‌های دولت این کشور در این خصوص را زیر سوال برده است.

او که در یک برنامه پادکست وابسته به شبکه تلویزیونی «زد. دی. اف» حاضر شده بود گفت ترجیح می‌دهد با وضعیت فعلی آلمان پس از بازنشستگی در اسپانیا بماند تا اینکه به کشورش بازگردد.

این بازیکن مطرح که در ده سال اخیر در اسپانیا زندگی کرده است در این باره گفت: من همیشه فکر می‌کنم که آلمان کشور بسیار بزرگی است. ما واقعاً دوست داریم آنجا باشیم، اما حداقل آن آلمانی که قبلا بود دیگر نیست، مثل ۱۰ سال پیش.

او در توضیح علت این امر، به مسئه امنیت زندگی در شهر‌های آلمان اشاره کرد و گفت: احساس امنیت از بین رفته است. اگر کسی از من بپرسد که آیا ترجیح می‌دهم دخترم را در ساعت ۱۱ شب در اسپانیا بیرون بروم یا در یک شهر بزرگ آلمان، ترجیح می‌دهم بگویم در اسپانیا.

این فوتبالیست آلمانی که شش قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه خود دارد، اضافه کرد: من خوشحال هستم که آلمان می‌تواند با آغوش باز از مهاجران استقبال کند. اما فکر می‌کنم این مهاجرت دسته‌جمعی خیلی کنترل‌نشده بود.

وی اضافه کرد: ما این واقعیت را دست کم گرفته‌ایم که همه نمی‌توانند برای ما خوب باشند و اگر نتوانیم کسانی را که برای ما خوب هستند از کسانی که خوب نیستند تشخیص دهیم، در نهایت باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود.

اظهارات تونی کروس بحث‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است.

تونی کروس پس از انجام ۱۱۴ بازی ملی و ثبت ۱۷ گل، امسال در جریان رقابت‌های جام ملت‌های اروپا با تیم ملی فوتبال آلمان خداحافظی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۸ تير ۱۴۰۳
پذیرش مهاجر حدی داره نباید بافت جمعیتی به هم بخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۸ تير ۱۴۰۳
کاملا داره درسته میگه
آخرین اخبار