در مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۴ تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و فرانسه به مصاف هم می‌روند.

در نخستین بازی مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۴ امشب از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و فرانسه با قضاوت اسلاوکو وینچیچ اسلوونیایی در ورزشگاه آلیانز آرنا شهرمونیخ به مصاف هم می‌روند.

اسپانیا در مرحله یک هشتم نهایی در حالی موفق شد آلمان را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد که هیچگاه نتوانسته بود در مسابقات جام جهانی یا یورو میزبان را شکست دهد که در نهایت آن ها توانستند از این ناکامی تاریخی عبور کنند.

البته پیروزی مقابل ژرمن ها برای ماتادور همراه با تلفات نیز بود و آن‌ها پدری را به دلیل مصدومیت شدید از ناحیه زانو، لونورماند و موراتا به دلیل دو اخطاره شدن و کارواخال به دلیل دریافت کارت قرمز چهار بازیکنی هستند که نمی‌توانند کشورشان را مقابل فرانسوی‌ها همراهی کنند و باید منتظر ماند لوئیز دلافوئنته سرمربی اسپانیا چه تدابیری برای جایگزینی این بازیکنان در نظر گرفته است.

ماتادور‌ها در این مسابقات بازی‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشته اند و از دید بسیاری از کارشناسان و هواداران فوتبال آن‌ها بخت اصلی قهرمانی در این مسابقات به شمار می‌روند.

فرانسوی‌ها که پیش از یورو ۲۰۲۴ یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی به شمار می‌ رفتند بازی‌های چندانی خوبی از به نمایش نگذاشته اند و دیدیه دشان سرمربی خروس‌ها به شدت تحت فشار از سوی رسانه‌های داخلی و کارشناسان قرار دارد.  

آن‌ها در مرحله یک هشتم نهایی مقابل پرتغال به تساوی بدون گل رسیدند و در نهایت در ضربات پنالتی توانستند با نتیجه ۵ بر ۳ از سد یاران رونالدو بگذرند.

۲ تیم اسپانیا و فرانسه تاکنون ۳۶ بار به مصاف یکدیگر رفته اند که سهم اسپانیا ۱۶ و سهم فرانسه ۱۳ پیروزی بوده است. ۷ بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است. ماتادور‌ها در این بازی ها ۶۴ بار دروازه فرانسه را باز کرده اند و در مقابل ۳۹ بار دروازه خود را باز شده دیده اند.

با وجود برتری اسپانیا در مجموع تقابل‌های تاریخ ۲ تیم، آمار فرانسه در ادوار مسابقات یورو بهتر بوده است. آن‌ها ۴ بار در این مسابقات به مصاف هم رفته‌اند که سهم فرانسه ۲ و سهم اسپانیا یک پیروزی بوده و یک بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است.

اسپانیا در حالی که در یورو ۱۹۸۴ میزبان بودند در فینال مقابل فرانسه با ۲ گل مغلوب شد تا ماتادور‌ها از قهرمانی در خانه ناکام بمانند تا این شکست تلخ برای همیشه در ذهن هواداران ماتادور ثبت شود.

اسپانیا برای ششمین بار به نیمه‌نهایی یورو راه یافته است. تنها آلمان با ۸ صعود، رکورد بهتری از ماتادور‌ها دارد. آن‌ها فقط در یورو ۲۰۲۰ در نیمه نهایی مغلوب ایتالیا شدند و در موارد قبلی موفق شده اند به فینال برسند که ۳ قهرمانی و یک نایب قرمانی را به ثبت رسانده اند.

اسپانیا در ۱۷ بازی اخیر خود در تمامی مسابقات ۱۴ پیروزی ۲ تساوی و تنها یک شکست در کارنامه اش ثبت شده است.

فرانسه در ۴ مسابقات قبلی یورو و جام جهانی ۳ بار به فینال رسیده است. خروس‌ها تنها در یورو ۲۰۲۰ موفق به صعود به فینال نهایی نشدند. تیم دیدیه دشان در فینال یورو ۲۰۱۶ و جام جهانی ۲۰۲۲ مغلوب پرتغال شد، اما در فینال جام جهانی ۲۰۱۸، کرواسی را شکست داد.

فرانسوی‌ها در ۱۳ بازی اخیر خود در تمامی مسابقات ۷ پیروزی، ۵ تساوی و تنها یک شکست در کارنامه شان ثبت شده است.

از نکات آماری عجیب فرانسوی‌ها در مسابقات یورو ۲۰۲۴ اینکه آن‌ها در ۳ بازی با ۲ گل به خودی و یک ضربه پنالتی به گل رسیده اند، همچنین امید گلزنی اول آن‌ها یعنی کیلیان امباپه در ۸ بازی اخیرش در یورو فقط موفق به گلزنی در یک بازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار