سرمربی تیم ملی روئینگ گفت: در اردوی کازان سعی کردیم بیشترین استفاده را از تمرین در پیست استاندارد و امکانات کمپی خوب داشته باشیم.

افشین فرزام سرمربی تیم ملی روئینگ ایران اظهار کرد: تقریبا حدود یک ماهی است که ما در کمپ کازان روسیه هستیم و با توجه به اینکه تجربه خوبی از استفاده این کمپ قبل از بازی‌های آسیایی داشتیم، در این دوره برای تمرینات و اینکه بهره‌برداری بهتری از شرایط داشته باشیم، تمرینات مسافت بلندمان را اینجا متمرکز کردیم.

وی ادامه داد: در این اردوی یک ماهه با توجه به زمانی که در اختیارمان بود سعی کردیم بیشترین استفاده را از این زمان در این مکان داشته باشیم و تا جایی که به هر حال شرایط اجازه می‌داد سعی کردیم که کارمان را فشرده جلو ببریم و امیدوار هستم که اثراتش را بتوانیم در آینده ببینیم.

فرزام درباره پیشرفت ورزشکاران المپیکی در اردوی روسیه تاکید کرد: قطعا نسبت به مسابقات سهمیه المپیک توانستیم یک مقدار ارتقای رکورد داشته باشیم و شرایط بچه‌ها بهتر شده است.

وی افزود: سعی کردیم روی نقاط ضعفی که در مسابقات سهمیه المپیک دیدیم بیشتر تمرکز کنیم و خوب دو ماه بیشتر فرصت نداشتیم در نهایت بعد از سهمیه‌ی المپیک و به اندازه‌ی دو ماهی که فرصت داشتیم فکر می‌کنم توانستیم بهترین بهره‌برداری را برای اینکه شرایطمان را کمی بهتر بکنیم داشته باشیم.

فرزام درباره شرایط پیش‌رو نیز گفت: قطعا در بخش دو نفره همیشه رقابت سخت بوده و ما برای اولین بار توانستیم سهمیه بگیریم. قایق‌های خیلی کمی از سطح دنیا در این ماده به المپیک راه پیدا می‌کنند و این نشان می‌دهد که تمام تیم‌هایی که در دو نفره امکان حضور در المپیک را پیدا می‌کنند از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار هستند و قطعا شاهد یک رقابت خیلی سخت در آن ماده خواهیم بود.

وی درباره شرایط تیم دونفره ایران در المپیک بیان کرد: بچه‌های ما هم اعتماد به نفس خوبی دارند و امیدوارم که با توجه به اینکه برای اولین بار در این ماده در رقابتی فراتر از آسیا شرکت می‌کنند بتوانند بهترین عملکرد خودشان را به نمایش بگذارند.

سرمربی تیم ملی روئینگ با اشاره به دشواری کار در روئینگ تکنفره المپیک نیز گفت: در بخش تکنفره ما می‌دانیم نفراتی که فینال‌های برتر المپیک حضور پیدا می‌کنند همه کارکشته هستند و سال‌هاست در این ماده رقابت می‌کنند. ما فاطمه مجلل را داریم با بیست و یکی دو سال سن که دو بار بیشتر سر خط تک نفره در آسیا نرفته است. یک بار در زیر بیست سه سال سر خط رفته و یک بار هم در سهمیه المپیک. خوب یک مقدار کم تجربه است، اما با شرایط بدنی خوبی به امید خدا راهی المپیک می‌شود و امیدوارم که بتواند اعتماد به نفس خودش را در این مسابقات حفظ کند.

فرزام در پایان گفت: به هر حال شرایط دشواری را پشت‌سر گذاشتیم و بچه‌ها و کادر فنی همه توان خود را به کار گرفتند و امیدوار هستم بتوانیم با در نظر گرفتن همه سختی‌ها عملکرد قابل قبولی از خود به جای بگذاریم و نماینده شایسته‌ای برای روئینگ ایران در المپیک باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار