وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: دشمنان درپي اين هستند که نرخ رشد، سرمايه گذاري، توليد و تجارت ما کاهش يابد تا از اين طريق فشار نهايي به مردم وارد شود.

   
به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، غضنفري در شصت و سومين نشست اجلاس عمومي شوراي عالي استان ها افزود: اگر ما مي خواهيم در استان ها و شهرهاي خودمان قدم بزرگي براي مقابله با تحريم ها و تهديدهاي دشمنان برداريم بايد به سراغ شهرک ها و واحدهاي صنعتي برويم و در اين خصوص برنامه ريزي کنيم.
وي ادامه داد: بايد واحدهاي صنعتي، معدني و تجاري و توليدي خودمان را به صد درصد برسانيم و از اين طريق براي جوانان نيز اشتغال ايجاد کنيم.
غضنفري گفت: البته در اين خصوص يک طرح کلي ننويسيم بلکه براي به نتيجه رسيدن، هر شهر و استاني بر اساس ظرفيت هاي خود به ما بگويد در کدام شهرک صنعتي و يا واحدهاي صنعتي مي تواند با ما همکاري کند تا ما همکاري صد درصدي در اين خصوص داشته باشيم و گام هايي را برداريم.
وي در ادامه افزود: بايد از ظرفيت شوراها براي بهره برداري و افزايش ظرفيت واحدهاي توليدي استفاده کنيم.
وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: البته ما در سال گذشته توافقنامه اي در شوراي عالي استان ها امضا کرديم که پنج ماده اصلي داشت اما تا کنون دست نخورده باقي مانده است و پيشرفت اين توافقنامه در حد صفر است.
غضنفري افزود: اگر مي خواهيم توافقنامه دومي امضا کنيم که به اين سرنوشت دچار نشود بايد همکاري و هماهنگي هاي خود را بيشتر و از ظرفيت ها نهايت استفاده را ببريم.
وي گفت: شايد علت اجرايي نشدن اين توافقنامه نبود کميته اجرايي و يا کاربردي نکردن اين تفاهم نامه است.
غضنفري ادامه داد: بنابراين بايد به اين همکاري و تفاهمنامه ها نگاه کاربردي داشته باشيم.
وي افزود: در توافقنامه نخست دو موضوع در حوزه سياست داخلي و خارجي ازجمله سامان دادن صنايع آلاينده و گسترش فرهنگ مصرف کالاهاي داخلي و توسعه صادرات را داشتيم و در توافقنامه امسال نيز طرح هاي صنعتي، معدني و تجاري، توسعه شهرک هاي صنعتي، توسعه واحدهاي تجاري، تشکيل اتاق فکر را مد نظر قرار خواهيم داد که البته امسال با ادغام وزارت بازرگاني با صنعت و معدن قدرت تحرک بيشتري براي پيشبرد اين تفاهمات به ما داده است.


برچسب ها: رشد اقتصادی ، تولید ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار