دبیرانجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: ماهانه ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه در داخل تولید می‌شود و تامین ۴ تا ۵ درصد کسری نیاز از طریق واردات صورت می‌گیرد.

محمدرضا صدیق پور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برآوردها حاکی از آن است که در مردادماه ۱۴۴ تا ۱۴۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت بگیرد که این میزان تولید مرغ مناسب است.

به گفته او، قیمت جوجه در ۱.۵ ماه گذشته افت کرد و همواره شرایط برای تولیدکنندگان سخت بود به طوریکه هنوز به قیمت مصوب پیشنهادی وزارت جهاد نرسیده ایم.

 صدیق پور قیمت کنونی هرقطعه جوجه یکروزه را ۱۰ تا ۲۲ هزارت ومان برمبنای نژاد و سویه اعلام کرد.

دبیرانجمن تولیدکنندگان جوجه ادامه داد: میزان جوجه ریزی ۱۵۰ میلیون قطعه برمبنای فصل است به طوریکه در برخی ماه ها بیش از ۱۵۰ میلیون قطعه و برخی ماه ها بر مبنای مصرف کمتر از این میزان جوجه ریزی صورت می گیرد.

 به گفته او، با توجه به ذخیره مناسب پشتیبانی امور دام، میزان جوجه ریزی ها در ماه های مختلف برحسب مصرف متفاوت است، حال برای جلوگیری از زیان مرغداران، برنامه ریزی تولید جوجه باید انعطاف باشد تا همانند سال گذشته دچار چالش نشویم.

صدیق پور با بیان اینکه جوجه ریزی ماهانه ۱۳۵ تا ۱۴۰ میلیون قطعه جوابگوی نیاز بازار است، افزود: برای ماه های پرمصرف ۱۵۰ تا ۱۵۳ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت می گیرد، چنانچه زیرساخت های صادراتی آماده باشد، به طور مدام ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه ریزی باید صورت بگیرد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: بنابر آمار ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه در تولید داخل می شود که براین اساس ۴ تا ۵ درصد نیاز بیشتر وارد نمی شود. گفتنی است جوجه ریزی مادر به حدعادی رسیده  به طوریکه در اواخر سال به منظور جلوگیری از تولید جوجه روی دست تولیدکننده صادرات جوجه باید در دستور کار قرار بگیرد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار