رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به افزایش تولید تخم مرغ، صادرات به بازارهای هدف ۳ تا ۵ درصد رشد داشته است‌.

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۲ هزارتومان است که کماکان کمتر از نرخ منطقی عرضه می‌شود.

او با بیان اینکه ماهانه ۱۰ تا ۱۳ هزار تن تخم مرغ به کشورهای هدف صادر می‌شود، افزود: برآوردها حاکی از آن است که امسال میزان حجم صادرات تخم مرغ کشور به حدود ۱۵۰ هزار تن برسد.

کاشانی ادامه داد: با توجه به افزایش تولید تخم مرغ برحسب برنامه وزارت جهاد کشاورزی، بین ۳ تا ۵ درصد افزایش صادرات به کشورهای هدف  داشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن افزود: براساس آمار ماهانه حدود ۱۱۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیاز داخلی بخشی از محصول مازاد به کشورهای هدف صادر می‌شود، بدین منظور از واردکننده به صادرکننده تخم مرغ تبدیل شدیم.

او درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: طبق آمار از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۷ هزار تن تخم مرغ به ارزش ۶۰ میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شده است. گفتنی است که صادرات تخم مرغ به کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان، سودان و کشورهای حاشیه خلیج فارس همچون قطر و امارات در حال انجام است‌.

خبرنگار: آزاده محبی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار