مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: تا فردا ۱۸ مرداد گرما در بسیاری از نقاط کشور از جمله تهران تشدید شده و دمای هوا به بیش از ۴۰ درجه خواهد رسید.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: تا فردا ۱۸ مرداد گرما در بسیاری از نقاط کشور از جمله تهران تشدید می شود. دمای هوا در برخی از شهرستان‌های تهران از ۴۳ درجه گذر کرده و پیش‌بینی‌می‌شود تا ساعات آینده رکورد تاریخی ثبت شده در پایتخت شکسته شود.

وی ادامه داد: رکورد تاریخی دمای تهران در ایستگاه مهرآباد ۴۳ درجه بوده است و پیش‌بینی دمای امروز در برخی از مناطق تهران تا ۴۵ درجه است.

وی بیان کرد:  همچنین تا پنج شنبه، افزایش نسبی دما و ماندگاری توده هوای گرم و از جمعه کاهش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود. ورامین با بیشینه دمای ۴۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

او گفت:آسمان تهران فردا (۱۸ مردادماه) صاف تا کمی ابری است و وزش باد از بعدازظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۴۳ درجه سانتیگراد  خواهد داشت و طی ‌جمعه (۱۹ مردادماه) صاف تا کمی ابری و وزش باد گاهی وزش باد شدید و احتمال گردوخاک با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار