کارشناس اقتصادي موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني گفت: يکي از راه هاي کنترل تورم ايجاد تناسب بين رشد اقتصادي و رشد نقدينگي در جامعه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حيدري امروز در نشست مديريت نقدينگي اظهار داشت: ايجاد رونق توليد و توسعه اقتصادي کشور در گرو کنترل نقدينگي در تورم هدايت نقدينگي به سمت بخش هاي مولد و توجه به حل مشکل نقدينگي بنگاه هاي توليدي است.

وي با بيان اينکه در اقتصاد کشور ما تناسبي بين رشد نقدينگي و رشد اقتصادي وجود ندارد افزود: منابع زياد مالي در جامعه وجود دارد اما اين منابع به درستي بين بخش هاي توليدي و غيرتوليدي تقسيم نمي شوند.

حيدري با اشاره به اينکه رشد نقدينگي در کشور در سال جاري معادل 24.6 درصد بوده است تصريح کرد: اين رشد بالاي نقدينگي تورم زا و بايد به درستي بين بخش هاي مولد توزيع شود.

اين کارشناس اقتصادي ادامه داد: براساس آمارها در سال 91 توزيع نقدينگي در بخش بازرگاني از 30 به 34 درصد افزايش يافته در صورتي که نقدينگي در بخش صنعت از 30 به 25 و در بخش صادرات از 5 به 2 درصد کاهش يافته است.

وي گفت: براي مقابله با تورم حاصل از رشد نقدينگي بايد با ارايه شيوه هاي مناسب مديريتي، توزيع آن به سمت بخش هاي توليدي هدايت شود./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار