وزير صنعت، معدن و تجارت در ابلاغيه اي دستورالعمل اتاق فكر "صنعت، معدن و تجارت" را در سطح وزارتخانه با حضور مسئولان، صاحبنظران و متوليان بخش خصوصي و اهداف و ماموريت هاي مشخص صادر كرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شاتا؛ "مهدي غضنفري " اعلام كرد: نظر به اهميت تعامل بخشي هرچه بيشتر ميان فعالان اقتصادي و مسئولان در فضاي نوين كشور (متناسب با گسترش حوزه تصدي هاي خصوصي) و ضرورت هاي توام با دقت بخشي بالاتر به تصميم گيري هاي به عمل آمده در سطح وزارتخانه مقرراست اتاق فكر صنعت، معدن و تجارت در سطح وزارت متبوع و با حضور مسئولان، صاحبنظران و متوليان بخش خصوصي تشكيل شود.

مشروح ابلاغيه صادره به اين شرح است:
1- اهداف

* بهبود اساسي شرايط تصميم سازي و تصميم گيري مديران ارشد.

*توانمند سازي مديران ارشد در شناسايي ، تببين و تحليل وضع موجود و اتخاذ جهت گيري راهبردي با توجه به تغييرات اقتصادي در سطح ملي ، منطقه اي و جهاني.

*ارتقاي مهارت هاي مسئله يابي و شفاف سازي ابعاد ناظر بر آن در دو سطح راهبردي و عملياتي با هدف بهره گيري از توان بالقوه بخش خصوصي و دولتي در حل مسائل.

* ايجاد نگرش يكپارچه در تصميم سازي هاي مرتبط با زنجيره ارزش كالا و خدمات.

*افزايش زمينه هاي يادگيري سازماني (دروني و بيروني ) و ارتقاي انگيزه هاي مولد از طريق ارتباط بخشي ساختاري ميان كانون هاي تفكر و ديگر نهادهاي فكري و اجرايي.

* بازنگري در رويه هاي اجرايي تصميم سازي از طريق دريافت مستقيم نظرات فعالان اقتصادي و تعامل بخشي هرچه بيشتر با مسئولان ذيربط.

2- ماموريت ها

* قائم مقام وزير در امور فضاي كسب وكار نسبت به تشكيل دبيرخانه اتاق فكر وزارتخانه با حضور بخش ها و سازمان هاي ذيربط (موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني و ...) اقدام خواهد كرد ، دبيرخانه اتاق فكر ماموريت دارد ضمن بررسي و پيشنهاد موضوعات اولويت دار نسبت به شناسايي و دعوت از خبرگان و صاحبنظران (علمي، تجربي، دولتي، خصوصي و نهادهاي غير دولتي ) اهتمام ورزد.

همچنين با برگزاري و مديريت جلسات اتاق فكر (صنعت، معدن و تجارت و موضوعات تلفيقي) در خصوص ارايه تحليل وضع موجود و مطلوب (با كمك واحدهاي تخصصي ذيربط ) و نيز تبيين و تجميع اهم مسائل و راهكارهاي متناظر اقدام نمايد.

* قائم مقام وزير در امور فضاي كسب و كار ماموريت دارد نسبت به اولويت بندي موضوعات اتاق فكر متناسب با نيازها و فوريت هاي موجود اقدام نموده و ضمن ابلاغ راهكارهاي منتخب (به معاونت برنامه ريزي و معاونت ها و واحدهاي تخصصي ذيربط)، بر حسن اجراي كليه فرآيندهاي مرتبط با اتاق فكر نظارت داشته باشند.

* معاونت برنامه ريزي ماموريت دارد راهكارهاي منتخب اتاق فكر وزارت متبوع (كه توسط قائم مقام وزير در امور فضاي كسب و كار ابلاغ مي‌شود) را در برنامه هاي اجرايي دستگاه هاي ذيربط لحاظ نموده و نسبت به پيگيري تا حصول نتيجه مطلوب و در زمان معين اقدام نمايد.

*كليه معاونت ها، سازمان ها و واحدهاي تخصصي ذيربط ، ماموريت دارند بنا به اعلام دبيرخانه اتاق فكر نسبت به تهيه و ارايه گزارش اجمالي (شناخت وضع موجود، وضعيت رقبا و اهداف برنامه اي) اقدام نموده و نسبت به برنامه ريزي و اجراي راهكارهاي منتخب اتاق فكر وزارت ( كه توسط قائم مقام وزير در امور فضاي كسب و كار ابلاغ مي شود) اهتمام ورزند.

* اداره كل روابط عمومي وزارت متبوع و روابط عمومي ساير معاونت ها، سازمان ها و واحدهاي ذيربط ماموريت دارند نسبت به بازتاب و اطلاع رساني برگزاري اتاق هاي فكر به ذينفعان و تصميم گيران و همچنين تهيه گزارش عملكرد از اقدامات صورت گرفته اقدام نمايند./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار