رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: میانگین تورم سالانه کالا‌ها و خدمات در قم ۳۴/۳ درصد و در کشور ۳۴/۸ درصد است.

محمدجواد شاکرآرانی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در سیزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار در سال جاری با اعلام خبر تورم ۳۴/۳ درصدی سالیانه کالا‌ها و خدمات در قم، گفت: گروه مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها با ۵۰.۵ درصد افزایش، بالاترین و ارتباطات با ۲۲/۲ درصد افزایش، کمترین نرخ تورم را در ۱۲ ماه منتهی به مرداد داشته‌اند.

شاکر آرانی گفت: در سنجش‌های انجام شده توسط مرکز آمار و بانک مرکزی ۱۱ حوزه از جمله آموزش بهداشت و درمان، پوشاک و کفش، تفریح و فرهنگ، حمل و نقل، کالا‌ها و خدمات متفرقه، مبلمان و لوازم خانگی، مسکن، آب، برق و گاز، هتل و رستوران، ارتباطات، خوراکی‌ها آشامیدنی‌ها و دخانیات، ارزیابی می‌شود که بر این اساس تورم استان قم در ۱۲ ماه منتهی به مرداد سال جاری، ۵ دهم درصد از میانگین کشوری پایین‌تر بوده است.

استاندار قم نیز در این جلسه بر کنترل هرچه بیشتر تورم در حوزه مسکن و اجاره بها تاکید کرد و گفت: استان قم در ساخت و تولید مسکن، خصوصا با اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن دارای رتبه اول در کشور است و باید کمترین نرخ تورم را در این حوزه داشته باشیم.

آقامیری بر موضوع نظارت بر واحد‌های مشاوره املاک اشاره کرد و گفت: اگر واحد مشاور املاکی بدون پروانه فعالیت کند بر اساس مصوبه شورای تامین در جا پلمب می‌شود.

وی افزود: واحد‌های مشاور املاک دارای پروانه نیز اگر دچار تخلف شوند با برخورد قاطع دستگاه‌های نظارتی روبه‌رو خواهند شد.

استاندار قم ارائه تحلیل درست و عارضه‌یابی در مورد افزایش نرخ مسکن و اجاره بها را اولین گام در کنترل تورم در این حوزه عنوان کرد و گفت: از جلسه بعد تنظیم بازار، نرخ مسکن و اجاره بها به همراه تحلیل‌های دقیق ارائه و موضوعات و مشکلات این بخش بررسی می‌شود. 

آقامیری در ادامه بر امتداد خدمت رسانی مدیران استان تا آخرین ساعت ماموریت تاکید کرد و گفت: کار را باید برای رضای خدا و مردم تا آخرین ساعت ماموریت و مسئولیت به درستی انجام داد چرا که اگر یک روز بازار را رها کنیم به مردم ظلم کرده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار