معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: مسئله سکونت خانواده شهردار قم طی نامه‌ای به وزیر کشور اعلام شده و ایشان پاسخ دادند که حضور مستمر شهردار ضروری است.

به نقل از شهرداری قم، مجید محمدرضاخانی در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: هر آنچه که در واقع استناد می‌شود به ماده ۵ تصویب نامه هیئت وزیران است که اشاره کرده شهردار باید از تاریخ اشتغال به کار تا زمانی که در این سمت انجام وظیفه می‌کند در داخل محدوده آن شهر سکونت و اقامت داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم افزود: در ادامه این ماده ذکر شده که نحوه احراز سکونت شهردار و خانواده وی توسط وزارت کشور ابلاغ می‌شود که همین موضوع موجب تدوین آئین‌نامه‌ای شد.

وی با اشاره به تصویب نامه هیئت وزیران و دستورالعمل ماده ۵ آئین نامه اجرایی در سال ۱۳۹۸ تدوین شد گفت: در این دستورالعمل مطابق ماده ۴ شهردار و خانواده وی می‌بایست در داخل محدوده شهر سکونت و اقامت کنند.

محمدرضاخانی افزود: در تبصره این قانون ذکر شده که در صورتی که هر یک از افراد خانواده شهردار به دلایلی از جمله تحصیل اشتغال در دستگاه اجرایی بیماری و … نتواند در داخل محدوده شهر سکونت و اقامت کند، صرفاً این اشخاص با داشتن گواهی از اقامت مستثنی هستند.

وی ادامه داد: همچنین مطابق ماده ۵ در صورتی که شورای اسلامی شهر نسبت به عدم سکونت شهردار در محدوده شهر اطمینان حاصل کند، موضوع مطابق ماده ۹۰ رفتار خواهد شد و در این ماده هیچ کلمه‌ای درباره خانواده وجود ندارد.

معاون شهردار قم در پاسخ به یک عضو شورا گفت: در این زمینه اگر استفسار روی دستورالعملی که بنا بر مصوبه هیئت وزیران بوده جایگاهی ندارد چرا که روشن بیان شده است.

محمدرضاخانی با اشاره به تبصره ماده چهار افزود: آقای شهردار فرزند تحت تکفل ندارند. همسر محترم ایشان مورد نظر هست که نامه‌ای در این زمینه خدمت وزیر کشور داده شد.

وی با اشاره به انجام این فرایند در مردادماه امسال تاکید کرد: آقای وزیر کشور پاسخ دادند که حضور مستمر شهردار ضروری است و سایر موارد ذکر شده سالبه به انتفاء موضوع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار