نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: پس‌گرفتن و حفظ خرمشهر بدون روحیه انقلابی ممکن نبود و اکنون هم دشمن آسیب رساندن به روحیه انقلابی مردم را دنبال می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران امروز در مراسم رونمایی از مجموعه نرم‌افزاری جهاد تبیین که در پژوهشگاه امام صادق (ع) سپاه قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد:  پژوهش‌های علمی باید هدفمند و باکیفیت باشد تا بتواند به طور مؤثر به تبیین اندیشه‌های اسلامی بپردازد تا تهدیدات را به فرصت تبدیل کند.

وی در ادامه به تشریح فصل مشترک نبوت و ولایت پرداخت و گفت: «هدایت» از اصلی‌ترین وظایف انبیا و اولیا بوده و روحانیت و محققان به‌عنوان وارثان آن باید در تبیین و دفاع از دین نقش‌آفرینی کنند.

حاجی‌صادقی با اشاره به مقایسه خروجی‌های علمی با ساختن یک ساختمان، اظهار کرد: خروجی‌های علمی نیازمند ارزیابی دقیق هستند و نمی‌توان بدون ارزیابی به کار علمی پرداخت.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه به پیشرفت‌های علمی در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: روزی پژوهش در علوم صنعتی به علم ساخت خمپاره برای جنگ نرسیده بود، اما امروزه به موشک‌های فوق پیشرفته و ماهواره‌ها دست‌یافته‌ایم. همچنین، در گذشته برای انجام یک عمل جراحی ساده دکتر نداشتیم، اما اکنون بهترین جراحان را داریم.

وی عنوان کرد: یک مجموعه علمی باید توسعه یابد و هدف اصلی آن باید کیفیت‌بخشی به خروجی‌ها باشد و برنامه‌ریزی دقیق برای این مجموعه‌ها باید با نگاه به نظر سایز اعضا انجام شود.

حاجی‌صادقی با اشاره به ویژگی‌های انسان‌های مؤمن و فرهیخته گفت: این افراد دائماً در مسیر هدفمند و مستقیم حرکت می‌کنند و هرگز در این مسیر متوقف نمی‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه سپاه با اشاره به تجربه‌های انقلاب اسلامی، افزود: این انقلاب در طول تاریخ خود فراز و نشیب‌های زیادی داشته است، اما با عنایت خداوند، هرگز متوقف نشده بلکه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است.

وی  با اشاره به نقص‌های موجود در بخش نرم‌افزاری نظام گفت: در این بخش نتوانسته‌ایم به‌سرعت و کارایی مطلوبی دست یابیم و باید مشکلات و نواقص موجود را رفع کنیم.

حاجی‌صادقی در ادامه بر ضرورت تبیین طرح کلی اندیشه‌های اسلامی از سوی پژوهشگاه‌های اسلامی تأکید کرد و افزود: خروجی این پژوهشگاه‌ها باید به تبیین و تفهیم اندیشه‌های اسلامی برسد‌.

وی در پایان، با اشاره به اهمیت حفظ خرمشهر‌ها و روحیه انقلابی مردم، تصریح کرد: پس‌گرفتن و حفظ خرمشهر بدون زحمت و روحیه انقلابی ممکن نبود و اکنون هم دشمن آسیب رساندن به روحیه انقلابی مردم را دنبال می‌کند و وظیفه ما جلوگیری از این برنامه‌های دشمن است.

منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار