معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از تجهیز کارگاه پروژه پل روگذر حافظ به ریل آهن برای آغاز عملیات اجرایی خبر داد.

عباس حلوایی‌زاده،معاون فنی و عمرانی شهرداری قم  اظهار کرد: مسیر‌های دسترسی تونل غدیر، پروژه مهمی است که در دستور کار شهرداری قم قرار گرفته است.

وی افزود: تونل غدیر یک قسمت عمده‌اش احداث شده است، اما از سمت خیابان شهیدان فاطمی دسترسی نداشت و مدفون در زمین بود و با بازگشایی مسیر، مسیر مستقیم تکمیل شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: برای این پروژه با سازمان توسعه عمران بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان مبلغ این قرارداد بسته شد تا دو مسیر دسترسی تونل غدیر تکمیل شود.

حلوایی‌زاده تصریح کرد: یکی از این مسیر‌های دسترسی از سمت خیابان شهیدان فاطمی رمپ غیر همسطح منفی یک با بلوار پیامبر اعظم (ص) متصل خواهد شد.

دیگر مسیر نیز لوپ و چپ گرد پیامبر اعظم (ص) به سمت عمار یاسر و تقاطع مقداد است. وی اضافه کرد: این پروژه ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که البته بزرگترین مشکل این پروژه بحث تملک با ۶ یا ۷ پلاک است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی به زودی این مشکل حل شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم به پروژه پل روگذر خیابان حافظ هم اشاره و تصریح کرد: ۱۱۲ میلیارد برای ساخت پل روگذر حافظ به ریل راه آهن قرارداد بسته شد و بخشی از ادامه فردوسی می‌تواند باشد که منطقه ۳ و منطقه ۶ را متصل می‌کند.

حلوایی عنوان کرد: چالش‌هایی بابت جا به جایی دکل برق وجود داشت تا بعد از یک سال رفت و برگشت با جابه‌جایی موافقت شد و مشغول اخذ طرح‌های مصوب است.

وی با اشاره به اینکه هزینه جابه‌جایی دکل‌های برق را شهرداری قم پرداخت می‌کند، گفت: این پروژه که مناطق سه و ۶ را به هم متصل می‌کند، در مرحله تجهیز کارگاه است و زمانی که یکسری جابه‌جایی اجرا شود فونداسیون و ستون‌ها آغاز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار