مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: شهرداری قم از محل درآمد حاصل از جرایم رانندگی، ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبه دارد.

به نقل از شهرداری قم،محمد وحیدنیا در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم، درباره درآمد شهرداری قم از محل جرایم رانندگی اظهار کرد: از سال ۹۰ تا امسال با وجود درآمد وصولی خوبی که راهور داشته، وزارت کشور به تعهداتش عمل نکرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری قم بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در این حوزه مطالبات دارد افزود: رئیس دیوان محاسبات کشور طی نامه‌ای که اخیراً برای وزیر کشور ارسال کرده به این موضوع اشاره کرده است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم اضافه کرد: مطالبات شهرداری قم از این محل مدتی توسط وزارت کشور حبس شده و پرداخت نمی‌شد.

وحیدنیا با اشاره به اینکه این منابع از طریق خزانه داری کل کشور تقسیم می‌شود اظهار داشت: برای سال گذشته ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری قم واریز شده، اما اعلام نشده که برای چه بازه زمانی است.

وی افزود: ۹ ماه است که این مبالغ به حساب وزارت کشور واریز شده، اما وزارت کشور تاکید دارد که حتماً دوربین و از محلی که ما می‌گوئیم خریده شده است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به اینکه شهرداری کلانشهر‌های کشور این مسئله را قبول ندارند گفت: تکلیف قانون در این زمینه روشن است. با پیگیری دیوان محاسبات کشور به نظر می‌رسد وزارت کشور پذیرفته است.

وحید نیا اظهار داشت: آمار وصولی‌های قم به صورت کامل برای وزارت کشور ارسال نشده بود و با پیگیری‌هایی که صورت گرفته این آمار ارسال شد و امیدواریم به درآمد واقعی شهرداری قم در این زمینه دست پیدا کنیم.

کد خبر ۷۹۰۵۲۲

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار