معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اضافه شدن ۶۲ سامانه کنترل سرعت به تجهیزات هوشمندسازی ترافیک شهر قم تا پایان امسال خبر داد.

رضا خانه‌زاد یزدی  درباره قرارداد‌های تأمین سامانه هوشمند کنترل سرعت در شهر قم اظهار کرد: مناقصه یک قرارداد خرید تجهیزات کنترل هوشمند ترافیک  امسال در خصوص مناطق ۱ و ۵ و بلوار شهید سلیمانی، به امضا رسیده است.

وی افزود: بر اساس این قرارداد ۱۲ سامانه کنترل سرعت در نظر گرفته شده است که شامل ۳ سامانه در بلوار خلیج فارس، ۲ سامانه برای بلوار ۱۵ خرداد است که این محور‌ها از جمله مناطقی است که تصادفات فوتی و جرحی سنگین دارد و هفت سامانه هم برای بلوار شهید سلیمانی در نظر گرفته شد که در پنج ماه آینده کد راهور می‌گیرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: علاوه بر این قرارداد و آنچه در گذشته روی داده است عملاً تا پایان سال تعداد ۶۲ سامانه کنترل سرعت به تجهیزات کنترل هوشمند ترافیک در قم اضافه می‌شود.

خانه زاد یزدی اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ تعداد ۷ سامانه در کل شهر قم وجود داشت و تا پایان سال ۱۴۰۳ این رقم ۶۲ می‌شود که عددی بسیار مهم است و یک انقلاب در این زمینه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه هر دوربین کنترل سرعت که نصب شود یک میلیارد تومان است، گفت: در حال حاضر تقریباً ۲۰ تا ۳۰ هزار ثبت تخلف سرعت به صورت روزانه در سطح شهر قم وجود دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: بنا بود که از جرایم وصول شده در شهر یک درصدی به شهرداری اختصاص یابد، اما این مهم صورت نگرفت.

خانه‌زاد یزدی افزود: قرار بود درصدی که در قانون مشخص شده از میزان جرایم رانندگی به شهرداری اختصاص یابد تا صرف خرید دوربین‌ها شود این مسئله محقق نشد و در مجموع اقدامات حوزه هوشمندسازی ثبت تخلفات در حال حاضر برای شهرداری قم تنها هزینه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار