مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم گفت: روزانه بین ۸۰ تا ۱۲۰ هزار مسافر توسط ناوگان عمومی قم جابه جا می‌شوند.

علی نیک،مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم  گفت: در بودجه امسال شهرداری قم ۴۰۰ میلیارد تومان جهت توسعه اتوبوس‌رانی قم اختصاص‌یافته است.

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند با ورود به «کی آر کد» نصب شده در پشت صندلی‌ها، به‌صورت دقیق از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌های مختلف، مطلع شوند.

نیک، عنوان کرد: متوسط زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌های اتوبوس شهر قم در نوبت صبح ۱۰ دقیقه و در نوبت عصر ۱۵ دقیقه است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم با اشاره به تصویب خریداری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید، گفت: بودجه‌ریزی خرید این تعداد اتوبوس جدید به همراه بازسازی ۳۰ دستگاه فرسوده در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عمر ناوگان اتوبوس‌رانی قم کمتر از چهار سال است، تصریح کرد: با خریداری ۱۰۰ دستگاه جدید، عمر ناوگان اتوبوس‌رانی قم به زیر ۲ سال خواهد رسید.

نیک گفت: روزانه بین ۸۰ تا ۱۲۰ هزار مسافر توسط ناوگان عمومی قم جابه جا می‌شوند.

وی با بیان اینکه تقاضای سفر در شهرک پردیسان و مناطق ۲ و ۶ بسیار زیاد است، ادامه داد: بخش مهمی از ناوگان جدید اتوبوس‌رانی قم به این مناطق تزریق خواهد شد.

مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی قم در بخش دیگری از این گفتگو عنوان کرد: هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید، سرویس‌دهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

نیک با بیان اینکه به جز در برخی معابر به‌خاطر ترافیک بالا و عرض کم معبر، قاعده کلی جانمایی ایستگاه به‌ازای پیاده‌روی ۴۰۰ متری شهروندان از درب منازل تا اولین ایستگاه رعایت شده است، گفت: خیابان ولیعصر در محله شیخ‌آباد از معابری بود که به‌خاطر عرض کم معبر در آن به‌جای اتوبوس از خودروی ون استفاده شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی قم با اشاره به مناسب‌سازی ناوگان عمومی برای استفاده سالمندان و معلولان، بیان کرد: ۹۰ درصد اتوبوس‌ها به رمپ ویلچر مجهز شده و سالمندان و معلولان می‌توانند با سهولت از آن استفاده کنند.

منبع:تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار