مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به اینکه فارس به لحاظ برخورداری از انواع جاذبه‌های گردشگری و میراث ملموس و ناملموس و صنایع‌دستی، یکی از استان‌های مهم در کشور است، گفت: این استان به مرکز رویداد‌های فرهنگی کشور تبدیل شود.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس امروز در جلسه هماهنگی سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز با اشاره به اقدامات گسترده‌ای که در برگزاری رویداد‌های فرهنگی طی ۸ ماه اخیر در سطح استان صورت گرفته است، اظهار کرد: از میزبانی ۲ سایت تاریخی فرهنگی حافظ و تخت جمشید برای اجرای مراسم سال‌تحویل گرفته تا برگزاری کنسرت بزرگ موسیقی علیرضا قربانی و همچنین سوگوار بین‌المللی میراث مراثی و ده‌ها رویداد ملی با موضوع میراث فرهنگی و صنایع‌دستی را می‌توان بخشی از رویداد‌هایی عنوان کرد که در سطح استان برگزار شد و مورد استقبال عموم مردم نیز قرار گرفت.

او، به سوگواره بین‌المللی میراث مراثی که دهه آخر ماه صفر در شیراز برگزار شد اشاره و از حمایت‌های استاندار فارس برای برگزاری این سوگواره بین‌المللی تقدیر کرد.

ثابت اقلیدی، با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز گفت: اساساً فارس به لحاظ برخورداری از انواع جاذبه‌های گردشگری و میراث ملموس و ناملموس و صنایع‌دستی با تنوع گسترده یکی از استان‌های مهم در کشور است.

او ادامه داد: در حال حاضر پیش رویداد‌های متعددی در سطح استان در حال برگزاری است و این روند تا زمان برگزاری جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در سطح استان ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار جایزه ویژه شیراز سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی تا ۱۵ مهرماه تمدید شده است، گفت: بی‌تردید برپایی این جشنواره فرصت ارزشمندی برای معرفی میراث ملموس و ناملموس استان در ابعاد ملی و بین‌المللی است.

جلسه هماهنگی برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در هتل هما شیراز برگزار شد.

 در حاشیه این جلسه هم نمایشگاهی از آثار فاخر هنرمندان صنایع دستی استان فارس و کارگاه صنایع دستی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار