مدیر پایگاه‌های میراث فرهنگی فارس از برگزاری شب‌های فرهنگی ۲ کشور ایتالیا و گرجستان در شیراز خبر داد و گفت: این رویداد‌های فرهنگی جزیی از پیش رویداد‌های سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی است.

هاجر عسکری مدیر پایگاه‌های میراث فرهنگی استان فارس در جلسه هماهنگی سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز، با اشاره به برگزاری شب‌های فرهنگی ۲ کشور ایتالیا و گرجستان در شیراز، اظهار کرد: این رویداد‌های فرهنگی جزیی از پیش رویداد‌های سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی است که با حضور رایزنان فرهنگی سفارتخانه‌های این ۲ کشور در شیراز برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: پایگاه بافت تاریخی شیراز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس رویداد‌هایی با عناوین مختلف در حوزه ملی و بین‌المللی در شیراز برگزار خواهد کرد.

او به برگزاری برنامه میراث بانان آینده با همکاری آموزش و پرورش و دستگاه‌های مرتبط و همچنین معرفی پدیده نوآور باستان‌شناسی فارس در سایت باستان‌شناسی تل آجری به‌عنوان رویدادی بین‌المللی اشاره کرد.

عسکری، به رونمایی از کتاب قصر ابونصر به عنوان یکی از برنامه‌های مهم در سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی به میزبانی شیراز پرداخت و افزود: معرفی اماکن تاریخی و مفاخر شیراز و استان یکی از اولویت‌های فارس در برگزاری این جشنواره است که رونمایی از این کتاب در همین رابطه انجام می‌شود.

مرور آثار بین‌المللی تخت جمشید و برگزاری کارگاه مرمت آثار تاریخی و چندین رویداد فرهنگی دیگر از جمله برنامه‌ها و پیش رویداد‌هایی بود که مدیر پایگاه‌های میراث فرهنگی استان فارس نیز به آن اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار