معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از موافقت مسئولان ارزروم ترکیه با برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی در این شهر، به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری اردبیل خبر داد.

یحیی نجارقابل اظهار کرد: شهر ارزروم ترکیه برای اولین برنامه شب‌های فرهنگی اردبیل انتخاب شد که زمان آن تیرماه خواهد بود، ولی روز برگزاری از ناحیه شهر میزبان اعلام خواهد شد.

او افزود: ارزروم ترکیه به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۵ میلادی انتخاب شده است و این موضوع زمینه را برای برگزاری برنامه‌های مشترک با اهداف همسو فراهم می‌کند.

او ادامه داد: برگزاری شب‌های فرهنگی در کشور‌های عضو اکو از برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ است و طی ماه‌های آینده این برنامه‌ها برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل در کشور‌های مختلف برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل تصریح کرد: با توجه به اینکه ترکیه یکی از اهداف جذب گردشگر برای ایران و استان اردبیل است، برگزاری شب‌های فرهنگی در ارزروم می‌تواند در راستای تحقق اهداف گردشگری موثر باشد.

نجارقابل ادامه داد: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فرصتی مهم برای استان اردبیل است و تلاش می‌شود با اجرای برنامه‌های مختلف در داخل و خارج و با میزبانی شایسته از گردشگران، پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو را در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.