شهردار منطقه دو شیراز ابراز امیدواری کرد: در کنار کارهای عمرانی در این منطقه کارهای فرهنگی اصیل، واقعی و محتوایی نیز مورد توجه قرار گیرد زیرا این دو به موازات هم می توانند خلاهای موجود را پر کنند و محیطی فرهنگی-مذهبی در خور سومین شهر حرم اهل بیت علیهم السلام فراهم آورند.

محمد مقدس‌زاده در نشست شهرداری منطقه ۲ شیراز با تأکید بر اینکه در کنار کارهای عمرانی در این منطقه باید کارهای فرهنگی اصیل، واقعی و محتوایی مورد توجه قرار گیرد، گفت: این دو به موازات هم می‌توانند خلأهای موجود را پر کنند و محیطی فرهنگی ـ مذهبی در خور سومین شهر حرم اهل بیت(ع) فراهم آورند.

او با اشاره به اهتزاز پرچم سومین حرم اهل بیت(ع) در محله دروازه کازرون این کلان‌شهر گفت: رهبر معظم انقلاب در سفر پرخیر و برکتی که اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۷ به شیراز انجام دادند این شهر را سومین حرم اهل بیت(ع) نامیدند و وجود حرم ۳ امامزاده عالی مقام را نشانِ قداست شیراز و بالا بودن انتصاب آن به ولایت اهل بیت(ع) دانستند و تاکید کردند تا این جنبه که روح و معنای عالی ولایت مردم فارس را نشان می‌دهد در تبلیغات عمومی شهر، صدا و سیما و سایر رسانه‌ها با ابتکارات گوناگون برجسته شود.

شهردار منطقه ۲ شیراز افزود: با توجه به فرمایشات معظم‌له و تاکید ایشان مبنی بر شاخص بودن شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) تلاش کردیم در روز ۲۸ صفر نشان‌واره «شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)» را با عنوان«نشان ارادت» رونمایی کنیم.

مقدس‌زاده با اشاره به ویژگی‌های متمایز این نشان‌واره اظهار کرد: با توجه به حساسیت این موضوع، کار را به استاد مسعود نجابتی یکی از بهترین و برجسته‌ترین طراحان مذهبی کشور سپردیم.

شهردار منطقه ۲ شیراز با اشاره به سوابق درخشان طراح نشان‌واره شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) گفت: استاد نجابتی که سال ۱۳۹۳ نامزد چهره سال هنر انقلاب شدند، دیپلم افتخار اولین جشنواره خوشنویسی جهان اسلام، جایزه ویژه بخش گرافیک چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و جایزه ویژه بخش گرافیک چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را در کارنامه دارند و اکنون به عنوان یکی از هنرمندان ممتاز کشور شناخته می شوند.

مقدس‌زاده، جانمایی این نشان‌واره را هم با برنامه و مطالعه دانست و یادآور شد: نشان‌واره «شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)» در منطقه معروف به دروازه کازرون شیراز در مجاورت حرم امامزاده سید تاج‌الدین غریب(ع) و نزدیک به حرمین مطهر شاهچراغ(ع) و سیدعلاءالدین حسین (ع) قرار گرفته است.

او به ویژگی‌های ممتاز نشان‌واره «نشان ارادت» اشاره کرد و افزود: نشان‌واره «شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)» روی پرچمی به ابعاد ۱۰ در ۲۰ متر در ارتفاع ۵۰ متر نصب شده که به عنوان یکی از بزرگترین و مرتفع‌ترین پرچم‌های ایران از نقاط مختلف شهر شیراز به خوبی قابل مشاهده است.

مقدس‌زاده با اشاره به بیانات امام جمعه شیراز در مراسم رونمایی از پرچم بزرگ شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) گفت: آیت‌الله دژکام تأکید کردند که این پرچم سومین حرم اهل‌بیت(ع) راهنمای سبک زندگی ایرانی - اسلامی است که در این شهر برافراشته شده است، همین نکته، اهمیت این کار فرهنگی ـ مذهبی را دوچندان می‌کند.

شهردار منطقه دو شیراز با تقدیر از همراهی، راهبری و حمایت های بزرگان شهر شیراز ادامه داد: بر خود وظیفه می دانم از آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز دکتر محمد حسن اسدی شهردار کلان شهر شیراز و دکتر سید ابراهیم حسینی رییس شورای اسلامی شهر شیراز به جهت راهنمایی ها و راهبری هایشان قدردانی و تشکر کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار