شهردار منطقه ۳ شیراز از خارج شدن منطقه دشت‌کوه از حریم و الحاق به محدوده این کلانشهر خبر داد و گفت: پهنه گردشگری دشت کوه با ۳۵۰۰ باغ شهر به محدوده این منطقه از شیراز اضافه خواهد شد.

سیدمحمدجواد افضلی در نشست خبری به تشریح بخشی از فعالیت‌های انجام‌شده در یک سال گذشته در شهرداری منطقه ۳ شیراز پرداخت و گفت: در یک سال گذشته تلاش شده است تا نهضت عمران و آبادی را در سطح منطقه ۳ گسترش دهیم و بر این اساس، پروژه‌های متعددی را در سطح منطقه تعریف کردیم.

او با بیان اینکه تلاش شده است تا توزیع عادلانه‌ای در اجرای پروژه‌های عمرانی در منطقه ۳ شهرداری شیراز انجام شود، ادامه داد: بیشترین تعداد پروژه‌ها، حجم آسفالت و تخصیص بودجه در یک سال گذشته در سطح مناطق شیراز، مربوط به شهرداری منطقه ۳ بوده است و همچنین بیشترین بودجه محرومیت‌زدایی به این منطقه تخصیص یافت.

افضلی یکی از بزرگترین پروژه‌های این منطقه را احداث پیست دوچرخه‌سواری دانست و گفت: این پیست از کوهسار مهدی (عج) آغاز شده و به سمت جاده خرامه ادامه می‌یابد و دارای ۲۵ کیلومتر طول است.

شهردار منطقه ۳ شیراز به احداث پارک کوهستانی کوه نور واقع در منطقه دروازه قرآن اشاره کرد و افزود: کار احداث این بوستان را از بهمن ماه سال گذشته آغاز کردیم و اکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در این بوستان نیز یک مسیر ۳.۵ کیلومتری دوچرخه‌سواری پیش‌بینی شده است.

او احداث اماکن فرهنگی و ورزشی را از دیگر اقدامات این منطقه دانست و بیان کرد: سالن ورزشی چند منظوره در شهرک برآفتاب سعدی را در دست احداث داریم. همچنین احداث مجتمع چند منظوره و باغ بانوان در خیابان شهید وفایی را آغاز خواهیم کرد.

افضلی با بیان اینکه برای شش پروژه محرومیت‌زدایی قرارداد داریم، گفت: برای امسال ۱۰۶ میلیارد بودجه محرومیت‌زدایی به منطقه ۳ اختصاص یافته است که در منطقه سعدی، رکن‌آباد و شاهیجان پروژه‌های محرومیت‌زدایی اجرا خواهند شد.

شهردار منطقه ۳ شیراز با بیان اینکه در سال گذشته هشت کیلومتر لوله‌گذاری آب‌های سطحی در این منطقه انجام شد، ادامه داد: امسال تاکنون ۲.۵ کیلومتر لوله‌گذاری آب‌های سطحی را انجام داده‌ایم و تلاش می‌کنیم رکورد سال گذشته را بزنیم.

او یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های این منطقه را اصلاح سنگ‌فرش حافظیه دانست و بیان کرد: در حال گرفتن پیمانکار برای این پروژه هستیم و تلاش می‌شود بعد از ۱۵ مهر ماه امسال این پروژه را از سه جهت آغاز کنیم.

افضلی از انجام ۳۵۰ هزار مترمربع روکش آسفالت در سال گذشته در سطح این منطقه خبر داد و تأکید کرد: تلاش می‌شود تا پایان سال حتی یک کوچه خاکی در منطقه ۳ شهرداری شیراز باقی نماند.

شهردار منطقه ۳ شیراز با اشاره به موضوعات سرمایه‌گذاری در این منطقه، چرخ فلک بوستان کوه نور، زیرگذر باغ دلگشا و همچنین احداث هتل در چهارراه حافظیه را از جمله موضوعات در بحث سرمایه‌گذاری اعلام کرد.

او همچنین گفت: در سال گذشته و اوایل امسال آبیاری‌های فضای سبز منطقه ۳ به وسیله تانکر انجام می‌شد، چون لوله‌گذاری آب انجام نشده بود؛ اما اکنون سه لوله‌گذاری بزرگ داریم که بیش از ۸۰ درصد کار آن انجام شده و این مشکل حل شده است و از اول مهر ماه آبیاری فضای سبز در منطقه ۳ به‌صورت قطره‌ای خواهد بود.

افضلی با بیان اینکه خط ۲ قطار شهری به کلبه منتهی می‌شود، ادامه داد: تونل قطار شهری از زیر میدان اطلسی عبور می‌کند و برای حفظ ایمنی فواره‌های این میدان را خاموش کردیم و بنا داریم بعد از اتمام احداث تونل قطار شهری، این میدان را بازسازی کنیم.

شهردار شیراز از اضافه شدن منطقه دشتکوه به منطقه شهری شیراز خبر داد و افزود: این منطقه شامل ۳۵۰۰ باغ شهری است که به شهرداری منطقه ۳ شیراز اضافه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار