شهردار منطقه شش شیراز تاکید کرد: متخلفین بدانند که هزینه تخلف در باغ‌های گروه یک این کلانشهر بسیار سنگین است و به شدت با این موضوع برخورد می‌شود.

مسعود قادری در نشست خبری گفت: در محور کمربندی از سوی شهرداری منطقه شش و ۱۰ دو مخزن بزرگ احداث شده تا در فصل زمستان و در بارندگی جمع آوری آب‌ها انجام شود و پس از آن در تابستان که با مشکل کم آبی برای فضای سبز مواجه هستیم، فضای سبز دو منطقه با این مخزن آبیاری شود. 

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات در این منطقه پیشگیری از تخلفات ساختمانی است که در این حوزه از تمام ظرفیت‌های شهرداری شیراز و استان استفاده شده است که در این راستا با تشکیل گشت هم پوشانی طی شش ماه گذشته تخریب‌های متعدد انجاکم شد.

شهردار منطقه ۶ شیراز در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: یکی از پروژه‌های اجرایی شهرداری شیراز در سطح منطقه شش، پروژه باغ پرندگان است که اقدامات اجرایی آن توسط معاونت سرمایه گذاری دنبال می‌شود.

قادری افزود: یکی دیگر از پروژه‌های شاخص این منطقه، پارک ۳ هزار هکتاری است که در محل ارتفاعات بام سبز شیراز در حال اجراست و برای این پروژه با همکاری شهرداری مناطق ۳، ۱ و ۶ و معاونت عمرانی شهرداری شیراز احداث یک مسیر ۳۰ کیلومتری دوچرخه سواری پیش‌بینی شده است. 

او اضافه کرد: در سال جاری نیز طرح احداث باغ خانواده در سطح این منطقه در دستور کار قرار گرفت. عملیات اجرایی این باغ که مساحتی بالغ بر ۲ هکتار دارد در هفته دولت آغاز می‌شود و انتظار می‌رود تا اواسط سال آینده به بهره برداری برسد. 

در ادامه این نشست همچنین مسعود زارعی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه شش شهرداری، اظهار کرد: با توجه به اینکه تصفیه خانه لوکال در سطح این منطقه توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز احداث می‌شود، شهرداری منطقه شش موظف است تقویت شبکه‌های آبرسانی ۱۰۰ لیتر بر ثانیه باغات را پیگیری کند. 

او خاطرنشان کرد: پیشگیری و مقابله با ساخت و ساز‌های غیر مجاز یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی در سطح منطقه شش است که در این راستا با تشکیل تیم گسترده‌ای کار رصد باغات دنبال می‌شود. 

زارعی همچنین به آرا کمیسیون ماده ۱۰۰ در یک سال گذشته اشاره و اضافه کرد: در سال گذشته تعداد ۵۴ رای صادر که اجرا و تخریب انجام شده و طی ۴ ماهه سال جاری تعداد ۳۳ مورد رای صادر شده است.

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز همچنین به موضوع جمع آوری دست فروشان و بار فروشان و اغذیه فروشان اشاره و اضافه کرد: این موضوع نیازمند ساماندهی یکپارچه است و اغلب در مکان‌هایی که حضور دارند مشکلات ترافیکی و یا سد معبر ایجاد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار