مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس از انتشار فراخوان عهدواره ستارگان مسجد ویژه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی گفت: فراخوان نخستین عهدواره شهدای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد با عنوان «ستارگان مسجد» منتشر شده است و مدیران کانون‌های مساجد با مراجعه به سامانه بچه‌های مسجد اقدام به ثبت نام شهدای کانونی در این سامانه کرده‌اند.

او، شناسایی و معرفی شهدای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به نسل جوان همزمان با گام دوم انقلاب اعم از شهدای سلامت، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت، شهدای خدمت و دیگر شهدا را از برگزاری این عهدواره برشمرد و افزود: ترویج آرمان شهادت در قالب‌های هنری، فرهنگی، رسانه‌ای، تاکید بر فرآیند خلق و انتشار آثار فرهنگی و هنری با موضوع ایثار و شهادت، تقویت روحیه شهادت طلبی در جامعه به خصوص در میان هنرمندان و نسل جدید، تاکید بر نقش مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری در افزایش بصیرت‌‎افزایی در نسل جدید از جمله اهداف اجرای عهدواره شهدای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس تاکید کرد: معرفت‌افزایی و شناخت بیشتر نسبت به شخصیت و ویژگی شهدا و ارزش زنده نگه داشتن یاد شهدا، نقش و جایگاه بانوان در پیدایش نسل شهادت‌طلب، ثبت و ضبط خاطرات خانواده و همرزمان شهدا، تکریم و قدردانی از صبر و گذشت خانواده معزز شهدا و شناخت و انتشار خصوصیات منحصر به فرد شهدا در زندگی از موضوعات و محور‌های عهدواره «ستارگان مسجد» محسوب می‌شوند.

امیدی با اشاره به اینکه فرصت شرکت در این عهدواره برای همه نویسندگان، هنرمندان و علاقه‌مندان در ۲ بخش انفرادی و گروهی فراهم است، گفت: بخش انفرادی شامل: بخش ادبی شامل داستان‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی با محوریت زندگینامه شهدای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، شعر نو (سپید، نیمایی)، شعر کلاسیک (غزل، مثنوی، رباعی، دوبیتی، قصیده)، بخش هنر‌های تجسمی شامل خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق و ثلث)، نقاشی (نقاشیخط، نقاشی دیجیتال)، گرافیک (طراحی پوستر، تصویرسازی) و بخش چندرسانه‌ای شامل تولید تیزر، کلیپ، پادکست، موشن‌گرافی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارس افزود: بخش گروهی عهدواره نیز شامل فیلم (مستند، نماهنگ، پویانمایی)، هنر‌های نمایشی (تئاتر صحنه‌ای و تئاتر خیابانی) و سرود (استفاده از شعر با مضمون ایثار و شهادت) است.

او مهلت ارسال اثر به این فراخوان را تا ۱۵ آذر ماه اعلام کرد و گفت: داوری آثار ۳۰ آذر و مراسم اختتامیه، تکریم خانواده شهدا و تقدیر از نفرات برتر نیز در دی‌ماه برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان برای شرکت و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی https://bachehayemasjed.ir/setareganemasjed مراجعه کنند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار