مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از تدوین کتب نقش شهرستان‌های استان و همچنین دستگاه‌های اجرایی در دفاع مقدس خبر داد.

سردار سعید کوشکی جهرمی در جلسه شورای سیاست گذاری دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس با بیان اینکه هفته دفاع مقدس پیش زمینه‌ای برای کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس است، اظهار کرد: کمیته تألیف، تمام فعالیت‌ها را به سمت کمیته ملی شهدا هدایت کرد و از سال گذشته تا امروز ۳۵۰ جلد کتاب تألیف شده است.

او ادامه داد: برای اینکه انتخاب کتب از قضاوت شخصی بیرون بیاید از تیم ۷ نفره شامل مسئولان و نویسندگان فعال و معروف حوزه دفاع مقدس استفاده شده است. 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس تصریح کرد: یک نامه تنظیم و به انتشاراتی‌ها و نویسنده‌های معروف ارسال شد مبنی بر اینکه اگر کتابی در موضوع دفاع مقدس دارند تا ۲۵ شهریور فرصت معرفی دارند.

او اظهار کرد: کتابی مبنی بر نقش ادارات و دستگاه‌ها در دفاع مقدس در حال تدوین است که ثمره کنگره ملی شهدای ملی دفاع مقدس است. همچنین کتاب نقش شهرستان‌ها در دفاع مقدس با ۱۵ جلد آماده شده است.

 کوشکی جهرمی بیان کرد: بهسازی، بهینه‌سازی و تکمیل یادمان شهدای گمنام استان فارس با همکاری شهرداری شهر‌ها و بخش‌ها با اعتبار بالغ بر ۱۵۳ میلیارد تومان انجام شد.

او ادامه داد: رفع محدودیت‌های موزه دفاع مقدس استان از طریق طرح مولدسازی و اختصاص ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر زمین در منطقه کوزه‌گری با حمایت استاندار از سوی سازمان مسکن و شهرسازی به منظور رهاسازی تهاتر مغازه‌ها، انبار و زمین‌های مجاور موزه دفاع مقدس پیگیری و انجام شد.

 کوشکی جهرمی افزود: سردیس شهدای شاخص استان با ارزش تقریبی ۱۲ میلیارد تومان توسط شهرداری شیراز مهیا شده که آماده نصب در موزه دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در این نشست اظهار کرد: در راستای انجام دومین کنگره با حجمی از تنوع برنامه‌ها مواجه هستیم و سعی داریم بر مبنای ۳۱ کلید واژه که از فرمایشات استخراج کردیم تولیداتی را عرضه کنیم تا منویات مقام معظم رهبری محقق شود.

سردار یدالله بوعلی با بیان اینکه در برگزاری کنگره سعی داریم دغدغه‌ها پاسخ داده شود، تأکید کرد: باید فداکاری شهدا و اهمیت موضوع را تبیین و به نسل‌های بعد منتقل کنیم که شهدا چراغ راه و الگو هستند.

او با بیان اینکه باید محصولات قابل قبول در این راستا ارائه شود، گفت: باید سرعت را چند برابر کنیم تا جلسه بعدی که محضر مقام معظم رهبری می‌رسیم گزارش قابل قبولی را با اطمینان قلبی ارائه دهیم. 

۵ مهرماه یادواره شهدای انتظامی برگزار خواهد شد

فرمانده انتظامی استان فارس نیز در این جلسه بیان کرد: در سال گذشته یادواره شهدای نیروی انتظامی برگزار شد و سال جاری در ۵ مهر یادواره شهدای انتظامی برگزار خواهد شد.

سردار رهام بخش حبیبی اظهار کرد: در نیروی انتظامی به دلیل اینکه ماموریت‌ها خشن است احتیاج ویژه به برگزاری یادواره شهدا و زنده نگه داشتن نام آنها احساس می‌شود.

او ادامه داد: در قالب طرح سفیر شهدا، خدمت ۵۷۲ خانواده شهدا رفتیم و از ۳۹۷ جانباز بالای ۵۰ درصد دیدار کردیم، همچنین برای ۴ خانواده شهید خانه خریداری کردیم.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار