تدوین دانشنامه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امسال به پایان می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سرهنگ امیرعباس آسمند، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس برنامه‌ ریزی‌ های انجام شده چهار استان باید تا اواخر امسال تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس خود را به پایان برسانند که کهگیلویه و بویراحمد یکی از آنها است.

سرهنگ امیرعباس آسمند افزود: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس جزو استان های پیشتاز در کشور است. 

او بیان کرد: با وجود گذشت سه دهه از پایان دفاع مقدس و نگارش کتاب‌ های متعدد در این زمینه، اما یک کتاب علمی و جامع در مورد نقش استان در آن دوران وجود ندارد. 

سرهنگ آسمند گفت: مهمترین اهداف تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد شامل انتقال ارزش ‌ها و دستاوردهای ناب دوران هشت سال دفاع مقدس به نسل‌ های کنونی و آینده، جلوگیری از تحریف و فراموشی حقایق تاریخ دفاع مقدس و ایجاد امکان دسترسی بهتر محققان و اندیشمندان به یک منبع مستند، جامع و معتبر در حوزه دفاع مقدس است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این استان افزود: ۱۰۰ مدخل گروه فرهنگی و اجتماعی دانشنامه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد باید تا پایان امسال مقاله ‌نویسی شود که امید است این امر مهم با تلاش مجری و نویسندگان دانشنامه تحقق یابد. 

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۷ آزاده و بیش از ۹ هزار جانباز تقدیم کرده است.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.