رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس از آغاز ثبت‌نام و پذیرش دانشجو برای دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در ۱۸ مرکز آموزش علمی کاربردی استان و در ۱۹۴ کد رشته محل خبر داد.

شاهرخ جم در نشست دانشگاه علمی کاربردی فارس با اعلام این خبر افزود: آغاز پذیرش دانشجو در دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته برای مهرماه ۱۴۰۳ در چهار گروه صنعت، هنر کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی است.

او گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس در دوره‌های کاردانی حرفه‌ای، کاردانی فنی، ترمی نظام آموزش مهارتی در ۹۰کد رشته محل تحصیلی با هر نوع دیپلم در هر رشته بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد.

جم با یادآوری اینکه ثبتدنام داوطلبان دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای از ۱۹ شهریور آغاز و تا ۲۴ شهریورماه ادامه خواهد داشت، افزود: ثبت‌نام داوطلبان دوره‌های کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته و مهندسی فناوری نیز از ۲۱ شهریور آغاز و تا ۲۶ شهریورماه سال جاری ادامه دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس اضافه کرد: ثبت‌نام از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی الکترونیکی www.sanjesh.org انجام می‌شود و داوطلبان می‌توانند کد رشته محل را از دفترچه ثبت نام انتخاب کنند.

او با اشاره به اینکه رشته‌های درنظر گرفته شده برای این دوره‌ها با توجه به تغییرات کیفی و استانداردسازی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، متناسب با نیاز روز جامعه تعریف شده است، گفت: گزینش دانشجو در هر یک از کد رشته محل‌های تحصیلی مقطع کاردانی بر اساس معدل کل مندرج در گواهینامه معتبر دیپلم، نوع مدرک، نوع دیپلم و سهمیه‌های آزاد، شاغل، رزمندگان و ایثارگران، بومی بودن براساس ضوابط دانشگاه جامع علمی کاربردی و مصوبات مربوط انجام می‌شود.

جم گفت: در پذیرش مهرماه سال جاری، دانشگاه جامع علمی‌کاربردی فارس با رویکرد تعهد اشتغال دانشجویان توسط واحد‌های متقاضی اجرای دوره در حین یا پس از فراغت از تحصیل و باتوجه به سیاست‌های اشتغال استان، به منظور پاسخگویی به نیاز نیروی انسانی متخصص در بخش‌های مختلف استان، اقدام به ایجاد ۹۵ نفر ظرفیت تعهد اشتغال مجموعا در ۱ کد رشته محل در مقطع کاردانی و ۳ کد رشته محل در مقطع کارشناسی ناپیوسته در دو مرکز آموزش علمی‌کاربردی استان کرده است.

او افزود: مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر شیراز در رشته کارشناسی حرفه‌ای مدیریت فروشگاه زنجیره‌ای به تعداد ۲۵ نفر و مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر فاضل فرهیخته در رشته کارشناسی حرفه‌ای گرافیک به تعداد ۲۰ نفر و در رشته کاردانی حرفه‌ای مترجمی زبان انگلیسی آثار مکتوب و متون رسمی به تعداد ۳۰ نفر وکارشناسی حرفه‌ای موسیقی آواز ایرانی به تعداد ۲۰ نفر با تضمین اشتغال دانشجو می‌پذیرد.

جم تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند جهت مشاهده دفترچه راهنمای پذیرش و ثبت‌نام در دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در مهلت مقرر به پرتال اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی ww.sanjesh.org و همچنین پرتال اطلاع‌رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی www.uast.ac.ir مراجعه کنند.

او در ادامه از علاقه‌مندان دعوت کرد برای کسب اطلاعات بیشتر از رشته‌های مراکز آموزش علمی کاربردی استان فارس، به سایت این واحد دانشگاهی به نشانی fa.uast.ac.ir مراجعه کنند. 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس در خاتمه اظهار کرد: به تمامی داوطلبان توصیه می‌شود به منظور افزایش احتمال قبولی بیش از یک کدرشته محل را انتخاب نمایند و نیز ثبت‌نام خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار