مراکز جمع آوری و تفکیک غیرمجاز پسماند خشک و قابل بازیافت در فارس تعطیل شدند.

با پیگیری‌های متعدد کارشناسان بهداشت محیط و اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، مراکز جمع آوری و تفکیک غیرمجاز پسماند خشک و قابل بازیافت در فارس تعطیل شدند.

تعطیلی مرکز جمع آوری غیرمجاز پسماند خشک در شیراز

رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز از تعطیلی مرکز جمع آوری و تفکیک غیرمجاز پسماند خشک و قابل بازیافت که موجب نارضایتی شهروندان و آلودگی زیست محیطی شده بود، خبر داد.

علیرضا شریعتی رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز اظهاز کرد: طبق پیگیری‌های متعدد کارشناسان بهداشت محیط این مرکز و پس از چندین ماه تلاش و ممارست موفق شدیم محل غیربهداشتی و غیرکارشناسی بازیافت زباله واقع در بزرگراه محلاتی را تعطیل و از ادامه فعالیت آن جلوگیری کنیم.

اوستا مرادی کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر نیز در این زمینه گفت: فعالیت مراکز غیرمجاز جمع‌آوری، تفکیک، جداسازی و دپوی انواع پسماند‌های خشک علاوه بر این که باعث آشفتگی و به هم ریختگی چهره و سیمای شهر و موجب بروز معضلات بهداشتی و مشکلات زیست محیطی می‌شود.

او، مشارکت شهروندان در امر تفکیک پسماند‌های قابل بازیافت را باعث کاهش تولید زباله دانست و تاکید کرد: جداسازی انواع پسماند و زباله در مبادی تولید، خود یک قدم کوچک، اما بسیار اثرگذار در مدیریت پسماند، و یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای کاهش اثرات مخرب پسماند‌ها و مشارکت عمومی تولیدکنندگان پسماند در مدیریت آن است.

جلوگیری از اقدام غیرمجاز تفکیک زباله و جمع‌آوری پسماند خشک در منزل

به منظور اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، از فعالیت خرید و فروش ضایعات و پسماند غیرمجاز و دپوی آن در منازل مسکونی حاشیه شهرستان مرودشت جلوگیری به عمل آمد.

حمید کرمی سرپرست واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت، اظهار کرد: همزمان با اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، با همکاری واحد اجرائیات شهرداری این شهرستان در زمینه شناسایی و تعطیلی محل تفکیک و جمع آوری پسماند در یکی از منازل حاشیه شهرستان، اقدمات قانونی انجام شد.

او اضافه کرد: فعالیت مراکز غیرمجاز جمع‌آوری، تفکیک، جداسازی و دپوی انواع پسماند‌های خشک علاوه بر اینکه باعث آشفتگی و به هم ریختگی چهره و سیمای شهر، موجب بروز معضلات بهداشتی و مشکلات زیست محیطی می‌شود، در همین رابطه بازرسان واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت با گشت زنی و رصد میدانی در محلات، اینگونه منازل را شناسایی کرده و ضمن اخطار و تذکر کتبی نسبت به تعطیلی این مراکز اقدام می‌کنند.

کرمی تاکید کرد: اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تا پاکسازی کامل و جمع آوری فعالیت اینگونه صنوف در سطح محدوده شهرستان ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار