مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: طی سه ماهه اول امسال به ۱۶ هزار پرونده تخلفات رسیدگی و متخلفان بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی شده اند.

غلامرضا سالاری به مختومه شدن این تعداد پرونده گفت: طی سه ماهه اول امسال به ۱۶ هزار پرونده تخلفات رسیدگی و متخلفان بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی شده اند که عمده این پرونده‌ها مربوط به حوزه کالا و خدمات بوده که در قالب طرح عادلانه سازی یارانه‌ها تشکیل و رسیدگی شده است.

او به وظایف قانونی سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان یک نهاد رسیدگی کننده به تخلفات اشاره و گفت: از ابتدای طرح تحول اقتصادی بنا به دستور موکد استاندار محترم گشت‌های ویژه تعزیرات حکومتی استان فعال شد که در این راستا پایش قیمت‌ها خصوصا در حوزه کالا‌های اساسی بطور روزانه انجام می‌شود.

سالاری بیشترین تخلفات انجام شده در حوزه کالا‌های اساسی را گرانفروشی، عدم درج قیمت، تخلفات بهداشتی و احتکار عنوان کرد و گفت: در این حوزه احکام قاطعی همچون مجازات‌های نقدی ۵ برابری، نصب پارچه و تعطیلی واحد صنفی متخلف اجرا شده است.

او ضمن قدردانی از مردم و بازاریان به جهت همکاری در اجرای این طرح گفت: سازمان صنعت، معدن وتجارت، اتاق اصناف و سازمان جهاد کشاورزی به عنوان متولیان حوزه نظارت، شبانه روزی و بطور جد کلیه حوزه‌های تولید، توزیع و عرضه را رصد می‌کنند و مردم عزیز نیز می‌توانند گزارشات خود را به سامانه‌های ۱۲۴ و ۱۳۵ اعلام تا موارد توسط بازرسین بررسی و با متخلفین برخورد قانونی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.