روابط عمومی مخابرات فارس اطلاعیه‌ای در واکنش ماموریت رسیدگی گروه امور اقتصادی بازرسی کل استان در خصوص اختلال شبکه تلفن همراه استان به دلیل قطعی برق صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: توجه به افزایش بی سابقه گرما و قطعی‌های مکرر شبکه برق سراسری، تجهیزات اصلی سایت‌های تلفن همراه و مراکز مخابراتی با وجود پیش بینی سیستم تغذیه نیروی جایگزین به شدت دچار آسیب شده است. 

در ادامه این اطلاعیه آورده شده است: با بررسی‌های کارشناسان همراه اول مشخص شد بیشترین حجم اختلال در سرویس همراه اول، ناشی از فعالیت پیمانکار سازمان تنطیم مقررات بر روی تجهیزات EIR بوده است. همچنین بر اساس بررسی‌های کارشناسان فنی همراه اول و وندور‌ها در زمینه اختلال در سرویس مشترکین همراه اول در استان فارس، و بنابر اظهارات پیمانکار سازمان تنظیم مقررات مشخص شد که پیمانکار مذکور تغییراتی در تجهیزات خود برای شناسایی گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۵ داده است که پس از روشن شدن موضوع، از سازمان تنظیم مقررات درخواست شد تا تغییرات انجام شده به حالت قبل بازگردد که در نهایت مشکل مذکور برطرف شد.

روابط عمومی مخابرات فارس ادامه داده است: لازم به یادآوری است که این تغییرات بدون اطلاع رسانی به همراه اول صورت گرفته و هیچگونه مجوزی از سوی این سازمان برای انجام تغییرات صادر نشده است که این امر موجبات نارضایتی مشترکین همراه اول را به دنبال داشته است. همچنین بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان و متخصصان، به دلیل گرما شدید، آمار خرابی در کارت‌ها و ماژول‌های اصلی بصورت غیر معمول افزایش یافته است. با این وجود کارکنان پرتلاش مخابرات منطقه فارس، از تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای به حداقل رساندن اختلال در تماس‌های مشترکین و محدودیت‌های بوجود آمده در پوشش شبکه و ارتباطی پایدار استفاده می‌کنند. 

در بخش دیگری از این اطلاعیه عنوان شده است: بر این اساس، کارشناسان مخابرات برای بررسی وضیعت شبکه ارتباطی و استقرار اکیپ‌های نگهداری و رفع خرابی در شرایط سخت فعلی با بهره مندی از دانش فنی و ظرفیت‌های موجود نسبت به رفع بموقع اختلالات ومسایل در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کرده‌اند.

روابط عمومی مخابرات فارس در پایان این اطلاعیه خاطرنشان کرده است: اتخاذ سیاست مناسب در حوزه ارتباطات کشور در آینده، در جهت کمک به توسعه، بهسازی و بروز رسانی شبکه گسترده مخابرات کشور بعنوان زیرساخت حیاتی و تاثیرگذار در همه بخش‌های اقتصادی، امری اجتناب ناپذیر بوده که انتظار دارد مورد عنایت متولیان محترم امر قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار