مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: تا ۵روز آینده شاهد کاهش کیفیت هوا در نواحی جنوب کشور به علت گردوخاک خواهیم بود.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امشب در برخی نقاط غرب و جنوب غرب شاهد رگبار و رعدوبرق خواهیم بود گفت: امشب دربرخی نقاط از استان‌های هرمزگان، فارس، شمال و شرق بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد و کهگیلویه و بویراحمد، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و در نقاط مستعد، تگرگ پیش‌بینی می‌شود و برای این مناطق هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه فردا علاوه بر استان‌های عنوان شده، برای جنوب و غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و لرستان، رگبار، رعدوبرق، باد شدید موقت، گردوخاک و در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد، توضیح داد: امروز و فردا در ساعات بعدازظهر در نقاطی از شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

او اظهارکرد: از روز جمعه تا یکشنبه در برخی نقاط از جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات فارس، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، افزایش ابر با احتمال رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است.

وی تاکیدکرد: در ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز، غرب و جنوب‌غرب، در برخی ساعت‌ها، باد شدید و گردوخاک سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار